חדשות בארץ

"עוד לא נולדו המילים שירפאו כאב על אובדן של אדם קרוב"

חברי הכנסת החרדים נכחו בטקסים הרשמיים ברחבי הארץ, שנערכו לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

אא

הבוקר (רביעי) התייצבו הנציגים החרדים בכנסת בטקסים רשמיים ברחבי הארץ, לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, השתתף בטקס בעוספיה, שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף בטקס  בקרית גת, שר הדתות דוד אזולאי השתתף בטקס בצומת המוביל, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש -בחורפיש, ח"כ יגאל גואטה השתתף בטקס בקרית שמונה מקום הולדתו, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי בטקס באשקלון, סגן השר משולם נהרי בטקס בזכרון יעקב, וסגן יו"ר הכנסת יצחק ווקנין השתתף בטקס בכרמיאל.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

שר הפנים אריה דרעי, אמר בטקס הזיכרון לחללי צה"ל בעוספיה, כי 410 חללי צה"ל מקרב העדה הדרוזית מסמלים את "הברית האמיצה ושותפות הגורל" בין הדרוזים למדינת ישראל. עוד אמר דרעי כי "כתושב שכונת הר נוף בירושלים, לא אשכח את השוטר בן העדה הדרוזית שהקריב את חייו בהגנה על המתפללים בפיגוע בבית הכנסת בשכונה".

השר יעקב ליצמן, אמר בנאומו בבית העלמין בקרית גת, "חכמינו זכרונם לברכה אמרו, כי 'ארץ ישראל נקנית בייסורים'. לא באתי לנחם אתכם, כולנו יודעים שעוד לא נולדו המילים שריפאו כאב על אובדן של אדם קרוב, ועוד לא נולדו המשפטים שניחמו שכול. באתי לחזק ולתמוך, ולהיות איתכם ברגעי הזיכרון האלה, הקשים מנשוא".

"למרות ההבדלים בינינו, הגורל שלנו משותף. דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים - הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו, והאיום האיראני מופנה כלפי כולנו", אמר ליצמן. "היכולת שלנו לעמוד מול כל האיומים האלה נעוצה ביכולת שלנו להביא לאחדות העם. ברור לי כי המכנה המשותף שלנו הוא רחב וגדול. תפקידנו לחפש את המאחד, את המחבר ואת המשותף לנו. כי כולנו בני עם אחד אנחנו.  זה המסר לעם הזה, זה האתגר הניצב לפיתחנו בשנת ה-68 לעצמאות מדינת ישראל".

תגיות:חללי צה"לחברי הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה