חדשות בארץ

אביו של בניה שראל הי"ד: "הקב"ה מנהל את העולם"

"יש לנו נחמה, אנחנו אנשים מאמינים ומבינים שהקב"ה מנהל את העולם ביד רמה, ולפני הנחמה יש את ההשלמה, לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה"

אא

שלום שראל, אביו של בניה שראל הי"ד, שנפל במבצע 'צוק איתן', שוחח עם ערוץ 7 וסיפר על הרגשות ביום הזיכרון, על הכאב והחיסרון, ועל האמונה וההודאה לה'.

"עבור המשפחות השכולות, יום הזיכרון קשה במיוחד כי הן נדרשות לשתף את הציבור בכאבן הפרטי", אמור שלום שראל, אביו של בניה הי"ד. "עבורנו זה יום שאנחנו נדרשים למאמץ מיוחד. אנחנו פותחים את רשות היחיד הפרטית שלנו, את הצער שלנו, על האובדן שהוא משהו מאוד אינטימי, לתוך רשות הרבים, וזה דורש הרבה כוחות ותעצומות נפש. זה יום הזיכרון השני שלנו".

האב השכול מספר בכאב על בנו, "התכונה שהכי אפיינה אותו זו המסירות שלו. הייתה לו מסירות גדולה מאוד לדברים שהוא אהב ורצה בהם, מסירות עד כלות. הביטוי של המסירות הזו היה לא רק בנכונות שלו למסור את עצמו ולהקריב את עצמו למען עם ישראל, אלא הייתה בו מסירות גם בחיים, ביחסים הבין אישיים שלו, ביחסים שלו עם החברה וגם פנימה כלפיי המשפחה".

רב-סרן בניה שראל הי"ד (באדיבות המשפחה)רב-סרן בניה שראל הי"ד (באדיבות המשפחה)

"הוא היה אדם מאוד משפחתי, הצער של האחיינים שלו על כך שהוא נלקח מאיתנו היה צער גדול מאוד, כי מבחינתם הוא היה הדוד האולטימטיבי. הייתה לו נכונות, גם בחיים שלו בפועל בצבא, לתרום בכל כוחו ומאודו לקיום שלנו כאן בארץ ישראל, זה לא דבר כל כך מובן מאליו".

"בניה היה בעל אופי מאוד מרדני", מתאר אביו, "אדם שלא הולך בתלם, ואדם כזה בתוך מסגרת צבאית צריך להשקיע הרבה מאוד מאמצים כדי להתיישר בתוך ההיררכיה הצבאית, הוא היה מעוניין לוותר על זה בשביל הזכות, כפי שהוא ראה את זה, לשמור על הקיום של עם ישראל ולפקד על חיילים בצבא היהודי".

למרות הכאב משפחת שראל לא שוקעת בייאוש, "יש לנו נחמה, אנחנו אנשים מאמינים ומבינים שאנחנו לא מנהלים את העולם והקב"ה מנהל את העולם ביד רמה, ולפני הנחמה יש את ההשלמה, לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, אנחנו מתנחמים בכך שבניה סיים מסכת חיים שלמה שהוא מסר אותה לגמרי לעם ישראל ומסר נפשו לעם ישראל ואחד כזה שמסר את חייו למען עם הנצח, הוא כנראה גם יתקבע בנצח".

תגיות:בניה שראלחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה