חדשות יהדות

שערורייה: חייל נדרש לגלח זקנו בספירת העומר – כדי להשתתף בטקס

חייל מחטיבת כפיר, אשר נבחר לייצג את חטיבתו בטקס יום הזיכרון בהר הרצל, נדרש לגלח את זקנו, אותו הוא מגדל מטעמי דת בימי ספירת העומר – אחרת תבוטל בחירתו כנציג החטיבה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר הרצל

אא

פנחס יאמין הוא תושב עופרה, שבאחרונה פנה אליו חייל שמשרת בחטיבת כפיר, כדי להיוועץ בו בעניין דילמה מצפונית שנתקל בה: החייל, נבחר לייצג את חטיבתו בטקס שצפוי להתקיים בהר הרצל, לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אולם מפקד המחלקה שלו הודיע לו, כי לא תותר השתתפותו – באם לא יגלח את זקנו. זאת, למרות שלחייל יש "פטור עומר", במסגרתו מותר לו לגדל זקן בתקופת העומר.

את המקרה, פרסם יאמין באחד מאתרי החדשות, כשהוא מבקש את תגובתם של הדרגים הבכירים בצה"ל האמונים על קבלת החלטות ונהלים במקרה זה, ובהם הרב הראשי לצה"ל, רב חטיבת כפיר וכן רב הבסיס האמונים החטיבתי של חטיבת כפיר, הרב אברומי לוין.

בהודעה שפרסם, כתב יאמין:

בס"ד יום אור לשלישי ב' אייר ה'תשע"ו

פנה אליי חייל אשר משרת בחטיבת כפיר ושטח בפניי את הדילמה שהוא מצוי בה
ומצד שני הוא נבחר לייצג את היחידה שלו בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר הרצל - והמ"מ שלו מחייב אותו להתגלח, אחרת הוא לא יוכל להשתתף בטקס.
אני עשיתי בירור מול פוסקי הלכה ואנשי צבא וזו התשובה שקיבלתי:
ע"פ פקודות מטכ"ל 34.0207 אי אפשר להגיד לחייל להתגלח יש כאן התערבות לא במקום של מפקדי צה"ל בזהות היהודית של חיילי צה"ל ואסור לשתף עם זה פעולה.
כך פסק הרב דב ליאור

אנא התייחסות הרב הראשי לצה"ל.
רב חטיבת כפיר.
רב הבא"ח של חטיבת כפיר הרב אברומי לוין.

אשמח להתייחסות הולמת למי שמכיר את אלו שציינתי

תמונת אילוסטרציה. צילום: פלאש 90תמונת אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

התגובות לפנייה לא איחרו לבוא והציפו את הרשת, כשמרביתם הביעו הסכמה עם החייל וכעס על החלטת מפקדו. בין התגובות שהתקבלו, כתב אחד הגולשים: "כתבתי בעבר ואני אמשיך לכתוב: משהו רע מאוד מתרחש בצה"ל בשנים האחרונות". עוד הוסיף גולש אחר להתייחס לסוגיה, וביקש לחזק את החייל במעשהו, באמרו "כמובן שלא יתגלח ויחזיק בגאון במצפונו ואמונתו", ואחר הוסיף כי "מי שמגדל בגלל דת – זה הכי עוול להגיד לו להתגלח".

תגובות חריפות יותר התקבלו מגולשים אחר, ששניים מהם ציינו כי "מדובר בחוצפה", וגולש אחד אף הגדיל לעשות וטען כי על הוריו של החייל לפנות לבג"ץ בנושא, בעוד אחר כתב כי "דתיים יקרים – הצבא לא רוצה אתכם. שכל אחד יסיק את המסקנות המתאימות".

בינתיים, לא ידוע כי החייל זכה למתן מענה או פתרון הולם כלשהו לדילמה שנוצרה.

תגיות:צהלחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה