חדשות בעולם

אנטישמיות גם בטיסות: עשרות יהודים נזרקו ממטוס

קבוצה של כ-20 יהודים, ובהם גם ניצול שואה, בסך הכל רצו לחגוג את חג הפסח בברצלונה שבספרד. ככל הנראה, חזותם הדתית – היא שעוררה דרמה וגרמה להורדתם מהמטוס בבושת פנים בידי כוחות משטרה. כל זאת, על לא עוול בכפם

אא

קבוצת משפחות של יהודים צרפתים, שבסך הכל שרצו לעשות את דרכם מצרפת לספרד לפני חג הפסח – לא האמינו איך צפויה להסתיים הטיסה התמימה.

הקבוצה, שעלתה על טיסה 3920 של חברת לואוקוסט הבריטית, מצרפת, לברצלונה שבספרד, וכללה כ-180 נוסעים, התעכבה בכשעתיים. בשלב כלשהו, הנוסעים, שהיו כולם על המטוס, כבר החלו להיות קצרי רוח, ואז יצאה אחת הדיילות, והחלה לדבר בספרדית. אולם חלק מהנוסעים, שלא דוברים את השפה – לא הבינו את דבריה של הדיילת. "הטיסה היתה אמורה להמריא מהמסלול, אך זה לא קרה", סיפר עמנואל חלימי, אחד הנוסעים, בראיון לאתר JP Updates. "חיכינו כשעתיים מבלי שאף אחד יסביר לנו למה אנחנו מחכים".  לטענתו, דיילת אחת בשם כריסטינה דיברה רק ספרדית ואף אחד לא הבין מה אמרה. אחד מהנוסעים, היה צעיר יהודי כבן 15, שהחל לסמן לדיילת בידיו שאינו מבין את דבריה. הדיילת, שפירשה לא נכון את התנהגותו – הזעיקה מיד את המשטרה.

דרמה בטיסה. אילוסטרציה באדיבות פלאש 90דרמה בטיסה. אילוסטרציה באדיבות פלאש 90

בתגובה, עלתה המשטרה למטוס וביקשה להוריד את הילד. אלא, שאימו ביקשה להתלוות אליו, אולם המשטרה עמדה בסירובה לקחת את הילד לבדו. בין הנוסעים, היו גם נשים בהריון, ילדים וניצול שואה, שטען כי "המשטרה הספרדית התייחסה אלינו בדומה ליחידות האס.אס הנאציות בתקופת מלחמת העולם השנייה".

עוד הוסיף נוסע אחר בשם בן פרנק, כי בשלב זה, החלה המשטרה להתייחס ליהודים כאל טרוריסטים לכל דבר. הם הורדו מהמטוס בגסות, ונאלצו לחכות בגייט, ללא כל מיזוג אוויר. "הם אפילו לא נתנו לנו להביא מים לילדים, שהפכו אדומים מרוב החום. הילדים צעקו שהם רעבים ובכו, זה היה סיוט".

גם מי שניסה לתעד את המאורע – זכה לאיומים מצד המשטרה, ואחד הנוסעים אף תיאר כי "השוטר אמר לי לא לצלם, והסתכל עליי כאילו הוא הולך להרוג אותי".

בהמשך, רק לאחר שש שעות ארוכות, החליטו במשטרה לאפשר את עלייתם מחדש של הנוסעים לטיסה אחרת, וזאת רק לאחר שצוות הדיילים בטיסה התחלף. גם אז, המשיכו השוטרים לאיים על נוסעת בת 22, כי אם לא תמחק את התיעודים שבידיה – לא תוכל לעלות אל הטיסה, בעוד אימה מתחננת אל השוטרים שיניחו לה לעלות.

אולם הצעיר בן ה-15 יחד עם בני משפחתו, ובהם אביו בן ה-40 וסבו וסבתו בני ה-80 וה-70 הוחרמו מהטיסה ונאלצו לעלות על טיסה אחרת שהמריאה רק כעבור שעתיים נוספות.

בתגובה לדברים, אישרה חברת התעופה איזיג'ט את המאורע, אולם לא הזכירה דבר בנוגע לנוסעים היהודיים. "איזיג'ט יכולה לאשר שטיסה EZY3920 מברצלונה לפריז ב-1 במאי 2016 עם 180 נוסעים חזרה לשער העלייה למטוס בברצלונה בעקבות דרישת המשטרה לאור התנהגות של קבוצת נוסעים שלא התנהגו כראוי. כל הנוסעים התבקשו לרדת מהמטוס לבקשת המשטרה, כדי שתוכל לדבר עם חלק מהנוסעים", נאמר בדוברות החברה.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה