חדשות מדע וטכנולוגיה

בעקבות הצופן הגנטי של דה וינצ'י

צוות חוקרים בינלאומי מקווה לשחזר את הפרופיל הגנטי של ליאונרדו דה וינצ'י, מגדולי אמני הרנסנס. מה עומד מאחורי הפרויקט?

אא

ליאונרדו דה וינצ'י מוכר בעיקר כאחד האמנים הדגולים של תקופת הרנסנס. אבל, כפי שהבקיאים בהיסטוריה יודעים, דה וינצ'י היה הרבה יותר מצייר ופסל מחונן: הוא היה גם ארכיטקט, מהנדס ומדען. מחקריו המדעיים בתחומי האנטומיה, האופטיקה וההידרואליקה הקדימו בהרבה את זמנם.

הסקרנות הרבה שמעוררת דמותו הגאונית של דה וינצ'י היא מה שעומד מאחורי פרויקט מחקר בינלאומי חדש: צוות חוקרים מנסה לאתר שיערות ותאי עור של ליאונרדו דה וינצ'י בתוך ציורים ומחברות שלו. הם מקווים שהדי.אן.איי. בממצאים אלה יעזור להם לשחזר כיצד נראו פניו של גדול אמני הרנסנס. טכניקות מתקדמות של אנליזה גנטית יכולות לסייע להם לקבוע מה היה צבע השיער והעיניים שלו, כמו גם לספק מידע על צורת פניו וגוון עורו. בנוסף, הדי.אן.איי. שייאסף יכול לתת רמזים על אורח חייו ובריאותו.

ליאונרדו דה וינצ'י (איור: shutterstock)ליאונרדו דה וינצ'י (איור: shutterstock)

מומחים ממכון ג'יי קרייג ונטר בקליפורניה, שהיו חלוצי פיענוח הגנום האנושי, מובילים את הפרויקט. החומר הגנטי שייאסף  מיצירותיו וכתביו של דה וינצ'י יושווה גם לזה של צאצאים ידועים שלו, כמו גם לדי. אן. איי. מקברי הוריו.

אבל ההחלטה לפתוח בפרויקט מחקר כה יקר ומסובך לא נפלה רק מתוך סקרנות היסטורית. החוקר ברונטו צ'יארלי  מהמכון הבינלאומי למדעי האנושות באוניברסיטת פלורנס, מסביר: "אנחנו מקווים להרוויח לא רק ידע היסטורי גדול יותר על ליאונרדו דה וינצ'י – אנחנו מקווים גם ששחזור של הפרופיל הגנטי שלו יספק תובנות לגבי בני אדם עם יכולות יוצאות דופן".

תגיות:ליאונרדו דה וינצ'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה