חדשות בארץ

נתן מאיר: "אין באו"ם טיפת אנושיות בסיסית"

נתן מאיר, ששכל את רעייתו בפיגוע טרור בעתניאל, שיגר מכתב תקיף למזכ"ל האו"ם

אא

נתן מאיר, בעלה של דפנה מאיר הי"ד, שנרצחה בידי מחבל בפתח ביתה שבעתניאל, שיגר למזכ"ל האו"ם מכתב תקיף, ובו הוא מתלונן על היחס המנוכר לו זכו הוא ובתו, בעת שהגיעו לדיוני מועצת הביטחון באו"ם.

"בנוכחותנו, התלונן הנציג הפלסטינאי על כך שמאות ילדים פלסטינאים נמצאים בכלא הישראלי. אחד מאותם ילדים שהוא דיבר עליהם רצח את אשתי! למרות השערורייה הנוראה שיש במצג שווא זה, אף אחד לא מנע אותו מלהמשיך בדבריו", כתב.

"שגריר ישראל באו"ם הציג אותי ואת ביתי בדבריו, וסיפר את הסיפור שלנו. אף שגריר מאומות העולם לא טרח לבוא ולנחם את ביתי בת ה17. אף לא אחד ניגש ללחוץ את ידינו. אף אחד לא התקשר או נפגש איתנו לפני או אחרי. גם לא מכתב. אפילו אתה, כבוד המזכ"ל, ישבת בתחילת אותה ישיבה, ולא פצית את פיך לעברנו, ולא ניגשת להביט בפנים המיוסרות מכאב", הוסיף מאיר במכתבו.

נתן מאיר ובתו רננה במטה האו"ם (צילום: יח"צ)נתן מאיר ובתו רננה במטה האו"ם (צילום: יח"צ)

לדבריו, "אני, אזרח העולם. אזרח פשוט וכואב שואל: האם ארגון האומות המאוחדות שואף להיות רלוונטי, כאשר אין בו טיפת אנושיות בסיסית ביותר? האם נציגים שאינם יודעים להישיר מבט לעיניו של אדם, ראויים לגנות דרך חיים של אדם אחר? היכן הכנות? היכן השאיפה לאנושיות שנמצאת בבסיס הקמתו של המוסד שבראשו אתה עומד? האם גוף שכזה יוכל למנוע שנאה, איבה וחוסר שוויון?", שאל מאיר בכאב.

"אני יודע שמקום מגורי אינו מקובל עליך, ויש על כך מחלוקת ישנה. אבל דע לך, שרבים משכני הערבים, המכונים פלסטינאים, שלחו לי תנחומים, הישירו מבט ובאו אל ביתי. הם יודעים ואני יודע שאת השלום האמתי אנחנו, האנשים הפשוטים, נביא", כתב מאיר.

"כבוד המזכ"ל, כשם שארגון האומות המאוחדות מעלה על נס את זכויות הפלסטינים, כך עליו לזכור את רצונם הלאומי של היהודים לקבל לידיהם את הערים שעליהם חלמו אלפי שנים. מיליארדי מאמינים בכל העולם מכירים עד כמה קשורים היהודים לארץ התנ"ך. פתרון של שלום אמת, חייב להתחשב גם בחלומו של העם היהודי".

"אפשרו לנו לקדם בסבלנות רבה את חיינו המשותפים, למען הדורות הבאים. אם בכל זאת תתעקשו לסייע, אנא ממך, עזרו לנו לבנות גשרים וחיבורים בין בני האדם ולא גבולות וגדרות", חתם מאיר את המכתב הכאוב.

תגיות:דפנה מאירנתן מאירהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה