חדשות בארץ

חשיפה: התגלה גורם נפוץ למוות בעריסה

חרף האמונה הרווחת כי עיטוף תינוקות יסודי מסייע בהרגעתו, חוקרים מאוניברסיטת בריסטול הצליחו להוכיח את ההפך: עיטוף שכזה מגביר את הסיכון לגרימת מוות בעריסה. הורים, את הכתבה הזו חשוב שתקראו

אא

ההנחה הרווחת בקרב הורים רבים היא שעיטוף התינוק מיד עם לידתו, הן בבית החולים והן בבית, תורמת רבות להרגעת התינוק (היות ובאופן הזה הוא חש כעין החמימות שחש ברחם אמו). ואמנם, מספר מחקרים שנעשו בשנים עברו הוכיחו את השיטה הזו כיעילה וככזו שמפחיתה בכי ויקיצה פתאומית בלילות, אצל תינוקות שזה עתה נולדו. מחקרים אחרים מגדילים לעשות וטוענים ששיטה זו לא רק מרגיעה את התינוק, כי אם גם משפרת את תפקודה של מערכת העצבים. 

אולם באחרונה פורסמו בכתב העת הרפואי 'פדיאטריקס', נתוני מחקר קצת אחרים, ששופכים אור על הסוגיה המעניינת: חוקרים מאוניברסיטת בריסטול, בדקו ומצאו כי יש קשר ישיר בין שיטה זו של עיטוף תינוק רך בחיתול או שמיכה, לבין מקרים של מוות בעריסה. לדברי החוקרים, בחלק מן המקרים שנבדקו דווח על תינוקות שנזק בלתי הפיך נגרם לדרכי הנשימה שלהם(במקרה הטוב) , היות והושכבו לישון במיטתם כשהם עטופים היטב. "מצב זה מקשה מאוד על התינוק לנשום כראוי, ואף עשוי להביא אותו להיפותרמיה שנגרמת כתוצאה מחום יתר", אומרים החוקרים. 

במסגרת המחקר המעמיק, נאספו נתונים מקרוב ל-300 מקרי מוות בעריסה שהתרחשו בבריטניה, טזמניה, אוסטרליה, ושיקגו. ברובם ככולם נמצא שהמוות בעריסה נגרם כתוצאה מעטיפת הילוד היטב, והשכבתו על צדו או על בטנו. שיטה זו הגבילה את תנועת התינוקות, והתנועה היחידה שהצליחו לעשות כדי לעזור לעצמם לנשום היא התהפכות על הבטן (צורת השכבה שידועה כמעודדת מוות בעריסה).

תגיות:מוות בעריסהתינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה