חדשות בארץ

חמאס התחייב לרגיעה מול ישראל

הושגו הבנות בין ישראל לחמאס, וחמאס התחייב לשוב לרגיעה מול ישראל

אא

הושגו הבנות בין ישראל לחמאס, וחמאס התחייב לשוב לרגיעה מול ישראל – כך דווח הבוקר ב-ynet.

על פי הדיווח, ישראל התחייבה כי הכוחות הפועלים על הגדר, לשם חיפוש מנהרות, לא ייכנסו לשטח הרצועה יותר ממאה מטרים מהגבול. חמאס, מצדו, התחייב להפסיק את הירי לעבר ישראל.

ההסכם נעשה בעקבות מאמציהם של גורמים בינלאומיים, שתיווכו בימים האחרונים בין ישראל לרצועת עזה. בין המשתתפים במאמצים להשבת הרגיעה הם מצרים, קטאר והאו"ם. על פי הדיווח, את המגעים יזם חמאס, שחפץ להחזיר את הרגיעה.

(קרדיט: דוברות שער הנגב)(קרדיט: דוברות שער הנגב)

יצוין כי התחייבותו של חמאס אינה החלטית כל כך, משום שברצועה פועלים גורמים קיקיוניים, החפצים בהסלמה, וחמאס מתקשה להטיל עליהם את מרותו.

נוסף על כך, ישנם חילוקי דעות משמעותיים בין הזרוע הצבאית למדינית של חמאס, בנוגע לחשיפת המנהרות על ידי צה"ל. הזרוע המדינית של חמאס מסרה כי אינה חפצה בהסלמה. "איננו קוראים למלחמה, אך לא נסכים לחדירות לשטח הרצועה ולכפיית עובדות בשטח" הכריז סגן מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה. לעומת זאת, הזרוע הצבאית, בראשות מוחמד דף, אינה מוכנה להשלים עם המציאות. במידה וייחשפו מנהרות נוספות, קיים חשש שהזרוע הצבאית תתנגד לנצירת האש.

בליל שבת נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. כתגובה, תקף צה"ל אווירית שני יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה. האירועים הסתיימו ללא היו נפגעים.

תגיות:חמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה