מוזיקה יהודית

מיוחד לספירת העומר: 20 שירים ווקאליים מומלצים במיוחד

מכורים? קשה לכם לוותר על מוזיקה טובה בימי ספירת העומר? בדיוק בשבילכם אספנו את 20 השירים הווקאליים הטובים ביותר, שיאפשרו לכם לשמור על דיני האבלות של התקופה, וגם ליהנות ממוזיקה איכותית ונעימה

אא

אומרים שכשיבוא המשיח, ימות ספירת העומר, שכיום אנו נוהגים בהם דיני אבלות שונים, בגין מותם בתקופה זו של 24,000 תלמידי רבי עקיבא, יהפכו לימות שמחה של ממש. בהם גם נקיים את מצוות ספירת העומר כהלכתה. מה שאנחנו מקיימים כיום הוא רק זכר למצווה המקורית. ועד אז, באשר אנו נוהגים בדיני אבלות כאמור, ומקפידים שלא לשמוע מוזיקה שמלווה בניגון של כלים שונים – קבלו את עשרים השירים הווקאליים הטובים ביותר שייצא לכם לשמוע בתקופת ספירת העומר. האזנה נעימה!

1. וזכיני לגדל | עוזיה צדוק

השיר המוכר, שהוא תפילה השגורה בפיה של כל אם יהודיה, בטוויסט מעניין, בדמות ביצוע ווקאלי מרטיט, של ילד הפלא עוזיה צדוק. אולי זה דווקא הקול הצעיר שלו, שבחיבור למילים האלה, הופך את העסק הזה למרגש במיוחד.

 

2. כל משבריך | להקת ארמוניה

בשוק המוזיקה היהודית, להקת "ארמוניה" אמנם לא מספיק מוכרת מספיק עדיין, לפחות לא כמו שהיא ראויה, אבל בתחום האירועים והחתונות היא בהחלט נהנית מביקוש לא מבוטל, שכן, מדובר בלהקה איכותית במיוחד. הביצוע הווקאלי שלה ל"כל משבריך", מבוצע למילים הכל כך מחזקות של דוד המלך (תהילים מ"ב) וללחן המרגש של הרב רונן חזיזה.

 

3. אין עוד מלבדו | עמי מימון

עמי מימון הוא שדרן רדיו, המשמש גם כתקליטן ואיש תקשורת ישראלי מוכר. לפני ארבעה חודשים חווה לדאבון הלב טרגדיה קשה, כששכל את בנו, שבוע בלבד אחרי בר המצווה שלו. אבל נראה, ששום דבר לא באמת עוצר את היהודי הזה, מלהמשיך להאמין באמונה יוקדת ופשוטה, ש"אין עוד מלבדו". השיר עצמו, מוכר במיוחד מהביצוע המקורי שלו בידי הזמר שלומי שבת, אבל אין ספק שגם מימון עושה לו טוב בדמות ביצוע ווקאלי מיוחד.

 

4. בתפילה | איציק דדיה

שיר שהפך מהר מאוד ללהיט מוכר, שנחמד לגלות את איציק דדיה שר אותו, הפעם בביצוע ווקאלי. בהיעדר המנגינה המוכרת שלו, הקול היפהפה של דדיה מודגש יותר, ואי אפשר לפספס כמה טוב זה עושה לשיר.

 

5. ארי גולדווג ומקהלת שבת חברים | Hashem Loves You

לפני שאתם שומעים את השיר הזה, חשוב שתדעו על תופעות הלוואי שמתלוות לו: כל מי ששומע אותו מתחיל לקפץ ולרקוד כמו ילד, כשחיוך דבוק לו לפרצוף. אם גם תשמעו אותו מספיק פעמים, יש חשש שגם תתחילו להפנים שלא משנה מי אתם - ה' פשוט אוהב אתכם, בפשטות, סתם כי אתם הילדים שלו. ואז בכלל תהיו בעננים לגמרי. ביצוע מיוחד של הזמר ארי גולדווג ומקהלת ילדים מתוקה, שמוסיפה המון נופך לשיר.

 

6. כמו ציפור | יונתן שיינפלד

למרות שהוא לא בעסקי המוזיקה כבר כמה שנים, מדובר בעוד ילד פלא מוכשר בעל קול מדהים, שזכה בעבר להצלחה אדירה ואהבה גדולה מהקהל בארץ ובעולם. "כמו ציפור" הוא אמנם הביצוע הווקאלי היחיד שלו, אבל הוא יחיד ואיכותי למדי, עד שקשה מאוד להפסיק לשמוע אותו.

 

7. Lecha Dodi | The Maccabeats

את הרכב ה"מכביטס" גיליתי לראשונה כשהתחלתי להקפיד להפסיק לשמוע מוזיקה בספירת העומר, אבל בתור מכורה קשה, התחלתי להיעזר באלטרנטיבה שנותרה לי - מוזיקה ווקאלית. למען האמת, לא היו לי יותר מדי ציפיות, אבל דווקא שם חיכתה לי הפתעה גדולה. ביצוע נדיר לפיוט "לכה דודי" המפורסם.

 

8. התורה כוללת כל הטובות שבעולם | מידד טסה

באופן אישי ובגילוי לב, המילים של השיר הזה כמעט תמיד מביאות אותי לדמעות. אני יכולה לשמוע אותו בלופים מתמשכים, מנסה להפנים עמוק בכל פעם מחדש שזו האמת. השילוב עם מידד טסה הוא כמעט מתבקש, והווקאליות הופכת אותו לעוד יותר מיוחד. תשפטו בעצמכם.

 

9. עד שתישאני | איציק אשל

אם אתם שומעים את השיר הזה והוא נשמע לכם מוכר ואתם לא יודעים מאיפה, הרי ש"עד שתשאני" הוא גרסא כשרה ומגוירת של שיר אחר בביצועו של הזמר אייל גולן. אבל כך או כך, נראה שאת הביצוע השכילו לשנות בצורה נפלאה, דרך המילים החדשות שהצמידו לו, ועם השילוב של איציק אשל כמבצע – זה בהחלט הופך אותו לשיר קליט ומוצלח. בעיני, הביצוע הווקאלי אפילו יפה יותר מהביצוע הרגיל.

 

10. The Yeshiva Boys Choir | "Amein"

את השיר הזה לא מספיק לשמוע, יש חובה אמיתית ממש לצפות גם בקליפ המתוק שנלווה אליו. חברי המקהלה הזאת הם תלמידי ישיבה צעירים להפליא, ששרים על כך ש"כל מי שעונה אמן בעולם הזה, זוכה ועונה אמן לעולם הבא". השילוב בין המילים והמנגינה לבין הקטנטנים שמבצעים אותו מרגש להפליא, ומחזק מאוד במצווה הכל כך פשוטה הזאת – לענות אמן בכוונה.

 

11. אדרבא | עמיר בניון

מילות השיר הזה, הן בעצם תפילה מיוחדת שחיבר רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, והיום כבר הפכה לתפילה נפוצה ומיוחדת שאין מי שלא מכיר. ולמרות שגם הלחן הנפוץ כבר מוכר, עמיר בניון, דרך הביצוע הווקאלי המחוספס משהו והנוגע שלו – גורם לו להישמע משהו אחר לגמרי. ואם כבר בימי ספירת העומר עסקינן, ואיתם גם העניין של כבוד בן אדם לחברו – אלה מילים שכדאי לנו מאוד להרהר בהן ולבקש אותן...

 

12. ה' מלך | גד ובני אלבז

למען האמת, מוכרחה לומר שהייתי מאוד מופתעת לגלות שלשיר הזה יש גרסא ווקאלית, ועוד גרסא כל כך מוצלחת. אולי פשוט התקשיתי להאמין באופן אישי שזה אפשרי, או אפשרי כמו התוצר הסופי היפהפה הזה. שיר מקפיץ ומחזק.

 

13. המלאך הגואל אותי | SIX13

נראה שבארץ הם קצת פחות מוכרים, אבל הגיע הזמן שתכירו את חברי להקת SIX13 המצוינת. בביצוע שלהם ל"המלאך הגואל אותי", לא ברור איך הם עושים את זה, אבל נראה שהם מצליחים לעשות חידוש נפלא לטקסט מוכר למדי, בגרסא ווקאלית נפלאה ממש. שווה האזנה.

 

14. AKA PELLA | LMaancha VHoo Keili

בדומה ללהקת  Six13, גם חברי AKA PELLA  קצת פחות מוכרים בארץ, וקצת יותר מוכרים בחו"ל, אבל בתור להקה שכל הביצועים שלה הם רק על טהרת הסגנון הווקאלי, דווקא בתקופה הזאת אתם פשוט חייבים להכיר אותם. אחרת אל תגידו ששמעתם אי פעם מוזיקה ווקאלית טובה.

 

15. אנא בכח | עוזיה צדוק

ושוב, לא יכולנו לוותר על ביצוע ווקאלי נוסף של ילד הפלא המוכשר הזה. הלחן והביצוע במקור שייכים למוזיקאי המוכשר עובדיה חממה, אבל תודו שגם עוזיה צדוק יודע לעשות את זה כמו שצריך ולתת לשיר טוויסט מעניין בדרכו.

 

Maccabeats | Aleinu .16

ושוב המכביטס, בביצוע נוסף שקצת קשה לוותר עליו, שלקוח מתוך תפילת "עלינו לשבח". ושוב, מדהים לראות, איך מוזיקה בתוספת מילים של קודש יודעות לפעול את פעולתן, לגעת במקום הכי מדויק בלב ולרגש. אה, וכמובן, איך לא, בביצוע של המכביטס. שילוב מנצח.

 

17. AKA PELLA | Yufyafisa

חברה שהיתה לידי באחת הפעמים שהשמעתי את הלהקה הזו, לטשה בי פתאום עיניים ולא הבינה איך אני שומעת מוזיקה 'רגילה' בתקופת ספירת העומר. מהר מאוד נפל לי האסימון, שבדיוק כמו שאני נדהמתי מזה בהתחלה, פשוט גם היא לא מבינה שהביצוע המדהים והאיכותי הזה הוא באמת לגמרי ווקאלי, בלי טיפת תוספת של כלי נגינה משום סוג שהוא. בסוף היא השתכנעה, והיתה חסרת מילים לחלוטין. תודו שגם אתם לרגע התבלבלתם.

 

18. ברכת הבנים | אוהד מושקוביץ

לפעמים נדמה לי שלא משנה מה אוהד מושקוביץ ישיר, גם אם זאת תהיה פרסומת לאבקת כביסה, זה תמיד יישמע כמו הדבר הכי יפה שיכול להיות. "ברכת הבנים", מלבד היותו ביצוע ווקאלי מוצלח במיוחד, הוא גם מיוחד מעצם המחשבה לקחת תפילה כל כך יפה ולהלחין אותה. 

 

19. השבעתי | הסינגרס

ה"סינגרס" הם עוד להקה אמריקאית שפשוט עושה שירות מעולה לז'אנר הווקאלי. השיר עצמו לקוח משיר השירים שכתב שלמה המלך, ושעליו אמרו חז"ל: "כל השירים הם קודש, ואילו שיר השירים – קודש קודשים". בקיצור, יפהפה.

 

20. ענווים | מידד טסה

אפשר לומר שהשיר הזה הפך להמנון הלאומי החדש שלנו, במילים הכל כך יפות שלקוחות ממדרש חז"ל, ומדברות על הרגע ההוא שאנחנו כל כך מייחלים לו, בכל יום מחדש, של הגאולה. במקור, הביצוע הזה שייך ליוסי גרין ויעקב שוואקי, אבל נראה שמידד טסה, כדרכו בקודש, תמיד יודע להפוך כל מה שהוא נוגע בו לזהב.

תגיות:ספירת העומרמוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה