חדשות בעולם

טראמפ: "ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות"

בראיון שהעניק טראמפ ל"דיילי מייל" הבריטי הוא התבטא בעד ישראל, והגדיר את ירושלים כ"בירת הנצח של ישראל". אז לאיזה טראמפ להאמין?

אא

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, אמר כי "ישראל צריכה להמשיך לבנות התנחלויות", וכי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא 'בן אדם טוב מאוד'".

הדברים נאמרו בראיון שהעניק אתמול (שלישי) ל"דיילי מייל" הבריטי. בדבריו, הדגיש טראמפ כי על ישראל להמשיך לבנות בהתנחלויות. "טילים נורו לעבר ישראל. מי היה מסכים לדבר כזה?", אמר.

במידה וייבחר ויעמוד בדיבורו, מדובר בשינוי דרמטי במדיניותה של ארה"ב. עד כה הייתה עמדת כל הנשיאים, רפובליקנים או דמוקרטים, אחידה: ההתנחלויות אינן חוקיות ואין להמשיך לבנות בהן. כזכור, ב-2009 הורה אובמה לישראל להקפיא את הבנייה בשטחים כדי לאפשר משא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

בראיון הוסיף טראמפ ואמר כי "נתניהו הוא בחור טוב. אני מעריך שיהיו לי יחסים טובים אתו". על אובמה אמר טראמפ: "הוא היה גרוע מאוד לישראל. ההסכם שלו עם איראן הוא אסון לישראל".

דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)

כזכור, בנאומו שנשא בוועידת איפא"ק בוושינגטון, התחייב טראמפ כי יעביר את השגרירות לירושלים, שהיא "בירת הנצח של ישראל", כהגדרתו. טראמפ הוסיף ותקף את ההסתה הפלסטינית שבאה לידי ביטוי, בין השאר, במערכת החינוך ובתקשורת. הוא הזכיר את האזרח האמריקני טיילור פורס שנרצח בפיגוע ביפו. "זה חייב להיפסק, ומיד", אמר.

עוד ציין טראמפ באותו נאום כי "אובמה טועה כשהוא מפעיל לחץ על חברינו ונותן פרס לאויבינו".

עם זאת, המועמד הרפובליקני לנשיאות אינו מצטייר כאדם שקול במיוחד. בכנס של הקואליציה היהודית רפובליקנית שנערכה בוושינגטון לפני כחמישה חודשים, אמר טראמפ כי "הוא אינו בטוח שלישראל יש 'מחויבות' להגיע לשלום עם הפלסטינים". לדבריו, הוא ידע 'בתוך שישה חודשים' למן כניסתו לבית הלבן, האם יעלה בידו לחולל שלום בין ישראל לפלסטינים.

בהמשך הנאום דיבר טראמפ באופן פוגעני ובוטה. "אני נושא ונותן כמוכם, חבר'ה", הוא אמר. "אתם בוודאי לא תצביעו בעדי. אני לא רוצה את כספי התרומות שלכם. לא תרצו בי, כי לא תוכלו לקנות אותי". 

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה