סמארטפונים ואינטרנט

המדע קובע: הסמארטפון הוא אויב הזוגיות

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת אריזונה קובע כי השימוש המוגבר בסמארטפון הוא אויב הזוגיות מספר אחד. רוצים לשמור על הקשר הזוגי שלכם? התחילו להיפרד לשלום מהמכשיר ה'חכם'

אא

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אריזונה, שופך אור על הסכנות הסמויות שאורבות במכשיר הסמארטפון - שתוצאות ההתמכרות אליו הן הרות אסון. את המחקר הוביל פרופסור מתיו לפייר מהפקולטה לתקשורת, ומסגרתו הצליח להוכיח כי הסמארטפון (או השימוש המוגבר בו) הוא הוא האויב המסוכן, שהורס את איכות הקשר הזוגי. 

אילוסטרציה: שאטרסטוקאילוסטרציה: שאטרסטוק

המחקר החדש פורסם בירחון הפסיכולוגי של אחת מפלטפורמות התרבות במדיה, ובו השתתפו ב-170 בני זוג שהתבקשו לתעד את תכיפות השימוש שהם עושים בסמארטפונים שלהם, ולדווח על כך. בין היתר, נבדקה סוגיית התלות של המשתתפים במכשיר ועד כמה הם יכולים להסתדר בלעדין במשך יממה. מתוך תשובותיהם למדו החוקרים כי אנשים שהזוגיות שלהם רעועה, או שהביעו חוסר ודאות לגבי המשכיות היחסים עם בני זוגם - היו תלויים (!) יותר במכשיר הטלפון שלהם, מאנשים אחרים שחיו בזוגיות ממוצעת עד טובה. "אנשים נוטים לחשוב שמערכת היחסים שלהם בקשיים, ככל שבני הזוג שלהם תלויים יותר ויותר בטלפונים החכמים שלהם", מסביר לפייר. "הסמארטפונים שלנו שונים מאוד מטכנולוגיות קודמות, ומכאן שההשפעה שלהם הרבה יותר עוצמתית ומשמעותית. אני לא רוצה לקבוע שהם בהכרח שליליים, אבל אנחנו בהחלט מתקדמים לכיוון הזה יותר מאשר לכיוון חיובי".

תגיות:סמארטפוניםאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה