חדשות יהדות

חשיפה: איך הגיב דונאלד טראמפ לגיור של ביתו?

לפני שבע שנים, החליטה איוונקה טראמפ, ביתו של המיליונר האמריקאי דונאלד טראמפ להתגייר במפתיע. מאז, במשך השנים, הקפידה שלא לדבר על המהלך, אולם לאחרונה חשפה את תגובתו של אביה למהלך, כשטענה בראיון לרשת CNN: "אבא תמך בהחלטה שלי, הוא מכיר אותי וסומך על שיקול דעתי. זה הועיל מאוד לתהליך"

אא

עימות שנערך לאחרונה ברשת CNN האמריקנית, שהתקיים לפני הבחירות המקדימות בניו יורק, אירח את בני משפחותיהם של המועמדים, ובמהלכו נדרשו לענות עת שאלות שקשורות למועמדים עצמם. אחת מאותם בני משפחה שנבחרו לעימות והשתתפו בו, היא יעל טראמפ, ביתו הגיורת של דונאלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות.

טראמפ, ששמה הקודם היה איווניקה, התגיירה כאמור בשנת 2009, והיא אף נשואה ליהודי. למרות שמאז הגיור היא ממעטת לדבר על המהלך, בעימות עצמו דווקא בחרה להתייחס אליו. זאת, לאחר שסטודנט יהודי דתי שנכח בו, שאל אותה: "איך אביך הגיב להחלטתך להתגייר, מה הוביל אותך להחלטה הזו ואיך אביך הגיב לכך?".

יעל טראמפ, בעלה ובנם התינוק - בחג הסוכות האחרון (קרדיט תמונה: מגזין Vogue)יעל טראמפ, בעלה ובנם התינוק - בחג הסוכות האחרון (קרדיט תמונה: מגזין Vogue)

בתגובה לכך, התבטאה טראמפ ואמרה כי "זו החלטה מאוד אישית ואני נוטה שלא לדבר על כך בפומבי, אבל אבי תמך בהחלטה שלי. הוא מכיר אותי והוא סומך על שיקול דעתי. כשאני עושה החלטות אני עושה זאת לאחר מחשבה מרובה, אני לא עושה החלטות ללא מחשבה עמוקה".

עוד הוסיפה להדגיש, את תמיכתו של אביה במהלך - תמיכה שהיא חשה לדבריה עד היום. "אני מעריכה את התמיכה של אבי, מכיוון שהחלטות כאלו בדרך כלל לא מתקבלות בקלות, וזה היה קשה בהרבה במידה והיו ויכוחים. הוא מאמין בי, הוא אוהב את בעלי והוא מאוד קשור אליו וזה הועיל מאוד לתהליך. הוא בהחלט תמך בי בהחלטה זו כמו בהחלטות אחרות שעשיתי במהלך השנים", תיארה טראמפ.

בדומה לכך, בראיון דומה שקיימה לפני מספר חודשים עבור מגזין האופנה 'ווג', במהלכו דיברה גם על הגיור שלה, טענה בין יתר דבריה, כי היא ובני משפחתה מקפידים מאוד על כשרות ושמירת שבת. "אני אמנם מודרנית מאוד, אך בה בעת גם אדם שמקפיד ביותר על המסורת", תיארה טראמפ. "מיום שישי ועד מוצאי שבת, אנחנו לא עושים דבר חוץ מלבלות אחד עם השני. אני חושבת שהיהדות היא בסיס מצוין לחיבור משפחתי".

תגיות:דונאלד טראמפדונלד טראמפגיורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה