סמארטפונים ואינטרנט

להיעזר בסמארטפון כדי להיגמל ממנו: 5 אפילקציות שכדאי להכיר

מבינים כי הסמארטפון ממכר, אך יחד עם זאת לא מצליחים להיגמל ממנו? 5 אפליקציות שיסייעו לכם בתהליך הגמילה

  • כ"ב סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. Pause - אפליקציה המוגדרת על ידי המפתחים כ"אפליקציה שעוצבה כדי לעזור לנו להתחבר מחדש לחיים האמתיים, ולצמצם את התלות במדיה דיגיטלית". האפליקציה מאפשרת לבחור הפסקה של בין חצי שעה לשלוש שעות, וכן לבחור את סוג הפעילות שהמשתמש יעשה במהלכה (כמו קריאה, מנוחה או בילוי עם המשפחה), להוסיף תמונה ולהעלות לפייסבוק. המטרה בהעלאה לפייסבוק היא על מנת לעודד את החברים לעשות גם הם הפסקות. לשם כך מאפשרת האפליקציה להתחרות עם חברים שהתקינו אותה. התחרות היא באופן הבא: מי שצובר יותר זמן ללא שימוש באינטרנט, זוכה למקום גבוה יותר.

2. Phone Addict - אפליקציה שמסייעת למשתמש לדעת עד כמה הוא מכור לסמארטפון שלו. האפליקציה עוקבת אחר השימוש במכשיר ומדווחת למשתמש על מספר הפעמים שהוא נוגע במסך הסמארטפון במהלך היום. המטרה היא שהמשתמש יפחית את השימוש שלו בסמארטפון, בכל יום ויום.

3. Procrastination Punisher - אפליקציה המאפשרת להגדיר בנפרד, לכל אחת מהאפליקציות בסמארטפון, מסגרת זמן שבמהלכה תהיה נעולה. ניתן להגדיר אפליקציות מסוימות שיהיו נעולות בשעות העבודה, למשל, או בשעות הערב ועוד.

ניסיון להפעיל את האפליקציה לאחר הנעילה, יציג מסך שמזכיר כי נעלת אותה, ויתנה את השימוש בה בהעברת תרומה כספית קטנה לארגון צדקה כלשהו. המטרה היא ליצור מעין תג מחיר להתמכרות.

4. Applocker - אפליקציה הנועלת את האפליקציות, הגוזלות את הזמן הרב ביותר, על ידי סיסמה. מומלץ לבחור סיסמה ארוכה ומסורבלת לפתיחת האפליקציה, על מנת שנחשוב פעמיים לפני פתיחתה.

רצוי לבחור סיסמה מורכבת, כדי שתמלא את תפקידה. על הסיסמה להיות בעלת 20 תווים, משולבת במספרים ואותיות גדולות, בכדי שזמן ההקלדה של הסיסמה יתארך.

5. Stay on Task - אפליקציה שמסייעת להתרכז בביצוע מטלות. מרגע הפעלת האפליקציה, מוצג על הסמארטפון שומר מסך, שחוסם את הגישה לסמארטפון. נוסף על כך, במרווחי זמן אקראיים, מציגה האפליקציה הודעה שאמורה להזכיר לכם שאתם אמורים לעבוד, ולא, נניח, לבזבז את זמנכם בגלישה באתרי חדשות למיניהם או בעדכון סטטוסים חסרי תועלת.

לסיום, נציין כי שינוי ההרגל אמנם קשה ביותר, ונדרש כוח רצון רב והרבה מוטיבציה, אך התוצאה תפתיע אתכם והיא משתלמת ביותר. בהצלחה.

תגיות:אפליקציהגמילהסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה