חדשות בארץ

הותר לפרסום שמו של החייל שנטרל את המחבל מחברון

הותר לפרסום כי סמל אלאור אזריה הוא החייל שנטרל את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון לפני כחודש, ואשר נגדו הוגש כתב אישום בגין הריגה

אא

הותר לפרסום כי סמל אלאור אזריה הוא החייל שנטרל את המחבל עבד אל-פאתח אלשריף בפיגוע הדקירה בחברון לפני כחודש. אזריה, בן 20 מרמלה התגייס לפני שנה ושמונה חודשים לגדוד שמשון בחטיבת כפיר, ומשמש כחובש פלוגתי והוא קיבל תעודת הצטיינות על שירותו המסור.

כתב אישום הוגש היום (א') נגד אזריה באשמת הריגה לפי סעיף 298 לחוק העונשין, התשל"ז. בכתב האישום נכתב: "האשם הנ"ל, בהיותו חייל בצה"ל, בסמוך לשעה 8:00 בבוקר של יום חמישי, 24 במארס 2016 (למניינם), או במועד סמוך לכך, בחסם ג'ילבר בחברון או במקום הסמוך לכך, גרם במעשה אסור למותו של אדם, דהיינו".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בהמשך פירט כתב האישום את הרקע לאירוע: "במועד ובמקום האמורים לעיל, תקפו המחבלים רמזי עזיז, מוסטפא קצראוי ועבד אל-פאתח יוסרי, עבד אל-פאתח אלשריף את חייל צה"ל, רב"ט א.ו, ואת קצין צה"ל, סג"מ מ.ס, באמצעות סכינים ופצעו את רב"ט א.ו".

"סג"מ מ.ס ורב"ט א.ו השיבו אש לעבר המחבלים. כתוצאה מהירי נהרג המחבל קצראוי והמחבל אלשריף נורה ונפצע מששה קליעים. המחבל אלשריף נותר שכוב על הקרקע, בעודו בחיים, מבלי שיצר סכנה מיידית ומוחשית לחיי האזרחים שהיו מסביבו".

בכתב האישום צוין כי אזריה אשר הוקפץ לזירת הפיגוע, העניק טיפול רפואי לחברו שנפצע: "הנאשם, אשר נמנה עם חפ"ק המ"פ וכן שימש כחובש פלוגתי בעת האירוע, הוקפץ למקום, והגיע לזירת האירוע מספר דקות לאחר הירי במחבלים. הנאשם החל לטפל ברב"ט א.ו וליווה אותו לאמבולנס אשר הגיע למקום".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בסיום כתב האישום תואר כיצד נטרל אזריה את המחבל, תוך טענה שפעולה זו בוצעה ללא הצדקה מבצעית ובניגוד לנהלי הפתיחה באש של צה"ל: "לאחר מכן שהה הנאשם בזירת האירוע עוד זמן מה. בשלב מסוים, ניגש הנאשם ואסף את קסדתו אשר הונחה על הארץ, והחל לנוע לכיוון המחבל אלשריף. הנאשם ניגש אל רב"ט ת.מ אשר עמד במקום, מסר לו את קסדתו וביקש ממנו להחזיקה".

"לאחר מכן דרך הנאשם את נשקו, מסגו M-4 מסט"ב 344416, כלפי מעלה, התקרב מספר צעדים לעבר המחבל אלשריף וירה כדור אחד מטווח קצר, תוך שהוא מכוון לעבר ראשו של המחבל אלשריף ופוגע בו". כל זאת ביצע הנאשם בניגוד לנהלי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית, שעה שהמחבל אלשריף היה שכוב פצוע על הקרקע, לא ביצע התקפה ולא היווה סכנה מיידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיילים שהיו במקום. במעשיו גרם הנאשם למותו של המחבל אלשריף שלא כדין".

תגיות:חיילצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה