סמארטפונים ואינטרנט

האם בקרוב המחשב הנייד יהפוך לחסר שימוש?

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, מצביע על ירידה חדה בגלישה מהמחשב הנייד, לעומת עליה ניכרת בשימוש בסמארטפונים וטאבלטים, שהופכים את נחיצות השימוש בו להרבה פחות שכיחה

  • י' ניסן התשע"ו
אא

מחקר חדש של חברת "קומסקור", המתמחה במדידת נתוני גלישה ברשת, המתפרסם בימים אלה, מצביע על נתונים חדשים: מרבית הגולשים כיום כבר אינם גולשים מהמחשב הנייד – אלא דווקא ממכשירי הסמארטפונים והטאבלטים שלהם, ובכך הופכים את המחשב הנייד למכשיר שהשימוש בו הולך ופוחת בשכיחות גבוהה.

המחקר, שהתפרסם לאחרונה בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", הראה כי בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית באחוז הגולשים ממחשבי הנייד המסורתיים, שהגיעה בחודש דצמבר האחרון, עד לירידה של כ-9.3%, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

למעשה, העלייה החדה האחרונה בשימוש במחשבים ניידים, נרשמה רק במרץ של השנה שעברה, אז נמדדו כ-567 מיליון דקות גלישה ברחבי ארצות הברית, ומאז מדובר על נתונים שנמצאים בירידה מתמדת כל העת.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לדברי מומחים בחברה, מדובר בנתונים שאינם מפתיעים, וכי מדובר בתופעה שכבר נחזתה מראש. בנוסף טענו המומחים, כי מדובר במחקר שעומד בהתאמה לירידה החדה במכירות של מחשבים ניידים לאחרונה.

במקביל, נרשמת עליה עצומה בשימוש במכשירי הסמארטפון והטאבלט, במסגרתה מבלים הגולשים כטריליון דקות מדי חודש(!) בגלישה, פי שניים מאשר במחשב הנייד, כלומר עליה של כ-13%, ביחד לתקופה המקבילה.

לדאבון הלב, מדובר במידע מדאיג, ההולך ומבסס את מה שנצפה מעל לפני השטח, לפיו יותר ויותר אנשים מכלים את זמנם בשימוש במכשירי הסמארטפון והטאבלט. זמן, אותו הם מחסירים מהאנשים הקרובים להם ביותר, ובהן בני משפחותיהם וכן מעצמם. בכך, הם פוגעים בילדיהם, בלכידות המשפחתית שלהם, בשלום הבית שלהם וגם בעצמם ממש, שכן הבהייה המתמשכת מובילה לירידה בפעילות הגופנית ובבריאותם של יותר ויותר בני אדם.

בזאת מצטרף המידע, למחקר שנערך באחרונה וקובע כי ילדי ישראל הם במקום הראשון בחשיפה ושימוש במכשירי סמארטפון בעולם, ובירידה ניכרת בפעילות גופנית. "אנחנו רואים יותר לחץ דם, יותר סוכרת, יותר הפרעה בשומני הדם, דברים שלא היו פעם אצל ילדים ובני נוער", טען בדאגה פרופסור דני נמט, מנהל המרכז לבריאות ילדים ונוער, בתגובה לממצאים.

תגיות:סמארטפוניםמחשב נייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה