חדשות בארץ

נחשפה מנהרת תקיפה בשטח ישראל

מנהרה התקפית חודרת גדר נחשפה בשטח ישראל. עומקה מגיע לכשלושים מטרים, ופיר היציאה נמצא כמאה מטר בתוך שטח ישראל

אא

הבוקר (שני) הותר לפרסם כי לפני כשבועיים, קרוב לשנתיים מאז סיום מבצע 'צוק איתן', נחשפה מנהרה התקפית בתוך שטח ישראל.

פיר המנהרה התגלה בשטח ישראל, כמה עשרות מטרים מגדר הגבול מאזור מרכז רצועת עזה, באזור השייך למועצה האזורית אשכול. המנהרה שנחשפה חוצה, כאמור, את גדר הביטחון. עומקה 30 מטרים, רוחבה 2 מטרים והיא מבוטנת. פיר היציאה נמצא כמאה מטר בתוך שטח ישראל. פתח המנהרה לא נמצא סמוך ליישובים - ככל הנראה בשל הערכת חמאס המחבלים העריכו שבקרבת יישובים תהיה יותר אבטחה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי המנהרה יועדה לפעול ביום פקודה לפיגוע אסטרטגי, שיכלול החדרה של עשרות לוחמים מובחרים של חמאס.

גורם ביטחוני בכיר מסר כי בשנה האחרונה מתמקד צה"ל באיתור מנהרות. מדובר בפרויקט מורכב הדורש מציאת מנהרות ופתחים בשטח כה גדול. "למדינת ישראל יש היום יכולות שאין לאף מדינה בעולם. איום המנהרות הוא גדול ולכן משקיעים במערכות סיכול ופגיעה סכומים ומשאבים רבים. איתור מנהרה כזו דורש ידע, יכולת טכנולוגית גבוהה ביותר וזה מבצע רחב היקף שדורש הן שימוש בטכנולוגיה, בהנדסה ובעבודה מבצעית בשטח", אמר הגורם.

המנהרה נוטרלה באופן מבוקר, והיא אינה שימושית עוד. במערכת הביטחון מבקשים להרגיע את תושבי הדרום. גורם בכיר ציין כי "אין הערכה בצה"ל שאנו קרובים או הולכים לעימות. חמאס יכיל את חשיפת המנהרה, הוא עדיין לא ערוך לעימות ולא מעוניין בו. אין כל הנחיות חדשות לתושבים או החמרה במתיחות או בכוננות, ואין כל סיבה לבטל טיולים צימרים וחגיגות שתוכננו לפסח".

תגיות:מנהרות טרורמבצע צוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה