חדשות בארץ

היום: החייל היורה יואשם בהריגה

החייל יואשם בעבירת 'הריגה' – השנייה בחומרתה ל'רצח'. רף העונש המקסימלי הוא 20 שנות מאסר

אא

היום (שני) יוגש לבית הדין הצבאי ביפו כתב אישום נגד החייל היורה, לוחם חטיבת כפיר, בעקבות כך שירה במחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. במידה והחייל יורשע הוא עשוי לרצות עונש של עד 20 שנות מאסר.

בתחילה התכוונו בפרקליטות הצבאית להאשים את החייל ברצח, אך ביום חמישי האחרון הגישו בפרקליטות הצבאית הצהרת תובע בבית הדין הצבאי ביפו באשמת הריגה בלבד.

כתב האישום גובש לאחר שמנתיחת הגופה עלה שהמוות נגרם מהירי ובפרקליטות הצבאית הגיעו למסקנה שהמעשה בוצע בכוונה תחילה ובקור רוח, ללא כל סיבה מבצעית מוצדקת.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

פרקליטו של החייל, עורך הדין אייל בסרגליק טען בדיון בשבוע שעבר, כי יש לשחרר את מרשו משום שיש פגם גנטי בראיות של התביעה. "זהו אירוע של פיגוע משולב עם חשד למטען, במצב הנפיץ, זו הסכנה בה הוא היה שרוי".

מנגד, טענה התביעה הצבאית כי הראיות שנאספו מחזקות את הטענה כי החייל ירה למוות במחבל, לאחר שכבר היה מנוטרל. "בחוות הדעת הפתולוגית, פרט לפגיעה בראש, אף פגיעה אחרת לא גרמה למותו", אמר התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר.

במקביל, רווחת ההערכה ששני הצדדים מעוניינים בהסדר טיעון, במסגרתו יודה החייל בחלק מהעבירות המיוחסות לו, ובתמורה תדרוש הפרקליטות עונש קל יחסית. הסערה הציבורית סביב הנושא גורמת לתסיסה רבה ומטיל צל כבד על היחסים בין הפיקוד העליון לבין רבים מהחיילים בשטח.

בתוך כך, מחר בערב תתקיים בכיכר רבין בתל אביב עצרת תמיכה המונית בחייל, בדרישה לשחררו מיד ולהפסיק את ההליכים המשפטיים נגדו. בעצרת צפויים להשתתף עשרות אלפי בני אדם ובראשם חברי כנסת ואמנים מפורסמים המזוהים עם מחנה הימין.

תגיות:חיילירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה