מוזיקה יהודית

כששלמה ארצי שר "והאמת שאתה הוא אלוקינו, ואתה הוא מושיענו"

השמעת בכורה: האזינו בבלעדיות לגרסת האולפן של הדואט החדש "והאמת", מאת שלמה ארצי וישי ריבו

אא
 
לפני יותר מעשור הפכה המוזיקה היהודית למיינסטרים של ממש, עם ההצלחות הגדולות של שולי רנד, עמיר בניון, עובדיה חממה ועוד. באותה תקופה כמעט אף אחד לא האמין שגם הדמויות הבכירות ביותר בעולם המוזיקה הישראלי-חילוני, כולל שלמה ארצי, ברי סחרוף ועוד, יקליטו אף הם חומרים אמוניים, ללא פשרות.
אבל בסופו של דבר, לא רק שאותם אמנים בכירים נגעו ביהדות בלי כפפות – כשתשמעו את שלמה ארצי שר בדואט החדש עם ישי ריבו, "והאמת שאתה הוא אלוהינו, ואתה הוא מושיענו" תבינו שמדובר בעליית מדרגה משמעותית. כנראה שכמעט אף זמר דתי לא היה מרשה לעצמו כך, אבל דווקא ארצי, הזמר המצליח ביותר בישראל, מגיש טקסט ישיר כל כך, ללא כפפות, ועם אמונה ברורה ובלתי מתפשרת.
 
הטקסט נפתח בתובנה על העולם הזה, עולם השקר: "והאמת, שאין אמת אחת, והצדק עף בין הידיים / אני עומד בגבול בת ים לבד, והאמת מתעתעת בי / מכסה דמעות רוצה לחזור, אל הבית בו מזמן התחלתי / כמו ילד טוב אל זרועות אמו, אל האמת שבה צללתי".
 
בפזמון נע ארצי בין העולם הזה, שבו האמת מתעתעת ולא ברורה, אל האמת האבסולוטית שטמונה בקב"ה. הוא מתחיל באמת של העולם הזה - "והאמת, שאין אמת אחת או שתיים, ציפור ברחה לי מהידיים, והשקר בן חלוף", ולאחר מכן ממשיך עם האמת האבסולוטית - "והאמת, שאתה הוא אלוהינו, ואתה הוא מושיעינו, ואת אהבתי בסוף".
 
לפניכם, בהשמעת בכורה אינטרנטית, כדקה מהשיר החדש. האזנה מהנה! (ומפתיעה)
 

 

תגיות:שלמה ארצימוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה