חדשות בארץ

ראש הממשלה: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בחר לקיים את ישיבת הממשלה לכבוד שנה לכהונת הממשלה ה-34, לראשונה בגולן כדי להעביר מסר בורר כי רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. רה"מ: "רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן"

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בחר לקיים היום (א') את ישיבת הממשלה לכבוד שנה לכהונת הממשלה ה-34 לראשונה בגולן כדי להעביר מסר ברור כי רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל, וכי ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך.

בפתח ישיבת  הממשלה הדגיש נתניהו כי הגולן הוא חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה ועל כך מעידים עשרות בתי כנסת העתיקים שבגולן: "אנחנו כאן, ברמת הגולן. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל".

"הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בהמשך הדגיש רה"מ כי ב-49 השנים האחרונות הגולן משמש לחקלאות, תיירות ועוד בניגוד לתקופה הסורית בה שימש למלחמה: "בתשעה עשרה השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, ושימש לבונקרים, לגדרות טיל, למוקשים, לתוקפנות - הוא שימש למלחמה".

"בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה. הוא משמש לשלום. באזור הסוער סביבנו ישראל היא הגורם המייצב, ישראל היא הפתרון ולא הבעיה".

בהמשך אמר נתניהו כי מדינות רבות במזרח התיכון מכירות בכך שישראל היא הגורם המייצב והפתרון לסערות במזרח התיכון: "אני חייב להגיד לכם שמדינות רבות באזור כבר מכירות בכך והמגמה של הבנה ושיתוף פעולה עמן הולכת ומתחזקת".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד הצהיר כי במקרה הצורך צה"ל יגיב בתקיפות רבה לניסיונות הסלמה: "ישראל תמשיך לפעול כדי לשמור על הביטחון ועל השקט בגבולנו הצפוני ומול רצועת עזה".

"השקט נשמר כתוצאה מפעולות ההגנה והסיכול של צה"ל, ובמקרה הצורך, וודאי במקרה שנותקף, מההבנה של אויבינו שאנחנו נגיב בתקיפות רבה מאוד נגדם".

עוד הצהיר נתניהו כי רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל: "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אוכלוסיית הגולן גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשייה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו".

בהמשך אמר נתניהו כי אמר למזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי כי ישראל לא תשנה את קו הגבול בין סוריה לגולן, וכי הגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראלית: "בעוד שמה שקורה בצד הישראלי של הגולן ברור ונהיר, אי אפשר לומר את אותם הדברים על מה שקורה בצד הסורי של רמת הגולן. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה, קרי, אמרתי לו שאני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה".

"יש בה מיעוטים נרדפים, כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. מנגד, יש בה גורמי טרור, בראשם דאעש, איראן וחיזבאללה, וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני, וממנו להמשיך להשליט אותו ברחבי העולם".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה".

"הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

בהמשך נשא דברים ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה אשר הדגיש כי חידוש ההתיישבות היהודית בגולן נשען על יישוב יהודים מתקופת בתי שני במשנה ובתלמוד: "אנחנו נרגשים מאוד מאוד מההחלטה שלך לקיים את הישיבה הזו כאן, בגולן. יש לזה משמעות היסטורית ממש עבורנו".

"אנחנו עוד רגע מציינים חמישים שנה לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן, שבאמת נשענת על יישוב יהודים מתקופת בית שני במשנה והתלמוד. הישיבה הזו היא חלק מתהליך שאנחנו חווים אותו בעשר השנים האחרונות, בממשלות בראשותך - חיבור גדול להתיישבות בגולן, בנייה, פריחה, צמיחה וקליטה".

תגיות:ראש הממשלהרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה