חדשות כלכלה

קורות חיים: כך תעשו את זה נכון

למה לא כדאי לספר על העבר שלכם בצניחה חופשית, והאם באמת צריך לציין כמה ילדים יש לכם?

אא

לקורות החיים שלכם, עליהם כה עמלתם, יש בסך הכל שניות בודדות כדי לנסות ולהשיג לכם ריאיון עבודה. מעסיקים בימינו מוצפים באלפי קורות חיים. כתוצאה מכך, ממייני קורות חיים מקדישים בערך עשר שניות לכל קורות חיים כדי להחליט האם להמשיך להתעמק בהם – או להשליך אותם לפח. אם אתה רוצה שקורות החיים שלכם יימנו בין המעטים ששורדים את הצליפה המהירה לפח הניירת, יש כמה דברים שווה לכם לשים אליהם לב.

1.ניסיון כמדריכי צניחה? זה כנראה לא רלוונטי.

להרבה ישראלים יש ניסיון עבודה עשיר שיכול לספק חומר נפלא לערבים משפחתיים באווירה הומוריסטית. רמז: קורות חיים הם לא המקבילה לערבים כאלה. זה נהדר שעבדתם בתור שמרטפים, מלצרים, שליחי פיצה ומדריכי צניחה חופשית – אבל אם אתם מחפשים עבודה כמתכנתים, הניסיון היחיד שאתם צריכים לציין הוא זה שרלוונטי לעולם התכנות. בנוסף, כדי להדגיש את מידת התאמתכם למשרה המוצעת, חשוב לנסח את תארי התפקידים הקודמים שהחזקתם כך שיהיו דומים ככל הניתן לתיאור התפקיד הנוכחי.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

2.התיכון בו למדתם? לא מעניין.

בהנחה שהמשכתם ללימודים על-תיכוניים, אין שום סיבה לציין באיזה תיכון למדתם ומה היה ממוצע הציונים שלכם. פסיכומטרי מדהים במיוחד לפעמים שווה לציין – אבל מה שבאמת חשוב הוא ההשכלה העל-תיכונית שרכשתם והתארים או התעודות שבהם אתם מחזיקים.

3.ואיפה אתם גרים, בעצם?

גם אם אתם יודעים במאה אחוז שהעובדה שאתם גרים באשדוד לא תפריע לכם להגיע לעבודה בתל אביב בזמן, לא בטוח בכלל שממייני קורות החיים יחשבו כך. קורות חיים רבים נשלחו אל האשפה פשוט כי הכתובת שניתנה בהם נראתה מרוחקת מידי לממיינים. מסקנה? הכניסו כתובת רק אם היא, לכל הדעות, קרובה ונגישה למקום העבודה. במקרים אחרים פשוט אל תכללו את הכתובת שלכם.

4.יש לכם ילדים? תשמרו את זה לעצמכם.

עצוב, אבל במיוחד לנשים כדאי לא להדגיש את עובדת אימהותן. יותר מידי מעסיקים חוששים שאפילו ילד אחד הוא מכשול בלתי עביר בדרך להפיכת העובדה החדשה לעובדת מצטיינת. מה הם חושבים על חמישה ילדים עדיף לא לתאר. הפתרון? ובכן, אף אחד לא מכריח אותך לכלול את סעיף 'מצב אישי' בקורות החיים. למעשה, דרישה של המעסיק לדעת את מצבך המשפחתי היא בלתי חוקית. הורידו את הסעיף הזה מקורות החיים ואל תזכירו את הילדים שלכם בשום מקום במסמך – או במכתב הנלווה.

5.כל המוסיף גורע.

אם קורות החיים שלכם משתרעים על שלושה עמודים ואתם לא מנהלים בכירים עם ניסיון של עשרים שנה פלוס, כנראה שיש לכם בעיה. ברוב המקרים, עמוד אחד הוא כל מה שאתם צריכים – ובלי להשתמש בפונט בגודל 8. התיאורים של תפקידי העבר שלכם צריכים להיות מדויקים אך תמציתיים, ואף מלל מיותר (ניסיון כשליח פיצה? תחביבים? מיד ההצלחה בתיכון?) לא אמור להיות כלול בקו"ח. אם באמת יש לכן ניסיון רלוונטי רב ומגוון, עמוד וחצי עד שני עמודים יכולים להתקבל על הדעת. מעבר לזה? יש משהו שאתם לא עושים נכון.

תגיות:עבודהקריירהפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה