חדשות בארץ

בג"ץ: ראש הממשלה יוכל לכהן כשר במספר משרדים

בית המשפט העליון דחה את העתירה של מפלגת "יש עתיד" נגד כהונתו של ראש הממשלה נתניהו בארבעה משרדים נוספים

אא

ביהמ"ש עליון דחה אמש (רביעי) את עתירת מפלגת "יש עתיד" כנגד ריבוי תפקידים של ראש הממשלה.

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מחזיק באמתחתו גם בתיקי התקשורת, החוץ, הכלכלה ושיתוף פעולה אזורי. מפלגת "יש עתיד" טענה כי, על פי הוראות חוק יסוד, נתניהו אינו יכול לכהן במקביל כשר בנוסף לתפקידו כראש הממשלה.

אמש נדחתה העתירה ברוב של 4 שופטים מול 1. במהלך הדיון אמר השופט סלים ג'ובראן כי "מצב של ראש ממשלה שמכהן כשר קיים כבר שנים". גם השופט אליקים רובינשטיין הזכיר כי "כך גם היה אצל בן גוריון ורבין". השופט ניל הנדל הדגיש כי "לא כתוב בחוק שאדם לא יכול להיות שר של שני משרדים".

ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)

מנגד, השופט חנן מלצר חלק על עמדה זו. לדבריו, "לפי העמדה שלכם, ראש הממשלה יכול להיות גם כל השרים. כתוב בחוק היסוד ששר יהיה אחראי כלפי ראש הממשלה, אז אם ראש הממשלה הוא גם שר, איך יהיה אחראי בפני עצמו? יש פה ניגוד עניינים מובנה בחוק".

לשאלת השופט מלצר, "האם לשיטתכם יכולה להיות ממשלה שבה ראש הממשלה הוא כל השרים"?, השיבה נציגת המדינה: "כן. אין כללים למי יכול להיות שר, גם ילד יכול להיות שר".

מפלגת "יש עתיד", שהגישה את העתירה, מסרה כי "אנחנו מכבדים את ההחלטה. במישור המשפטי והחוקתי, זהו סוף פסוק. במישור הפוליטי, אזרחי ישראל צריכים להחליט אם זה מצב עניינים סביר בעיניהם שאין למדינה שר חוץ, שר כלכלה, שר תקשורת ושר לשיתוף פעולה אזורי, והאם לדעתם ראש הממשלה יכול למלא את כל התפקידים האלה ביחד".

תגיות:בג"ץביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה