מעניין

הרופאה הסינית קטועת הרגליים: "אלוקים עוזר למי שעוזר לעצמו"

הכירו את הרופאה היחידה בעולם שצועדת על שרפרפי עץ, במקום רגליים וכבר טיפלה באופן זה בלמעלה מ-7,000 חולים, ב-15 השנים האחרונות. "אני בסך הכל עושה את מה שאני צריכה לעשות, וגם אם לא הייתי זוכה לכבוד על עצם היותי רופאה - הייתי ממשיכה לעשות את תפקידי"

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

סיפורה של לי ג'והנג הוא ההוכחה הקלאסית לכך ש'אם רוצים - אין זו אגדה': תאונה מחרידה שהתרחשה כשלי הייתה בת ארבע - קטעה את שתי רגליה, וחתמה גורלה לנצח. אלא שמצבה זה, לא מנע מלי להתחתן, ללמוד באקדמיה ולהפוך לרופאה מצליחה בדרום סין, שכבר הצילה רבבות אנשים ב- 15 השנים האחרונות. 

הרופאה היחידה ללא הרגליים, שעושה ביקורי בית על 'קביים' משרפרפים הרופאה היחידה ללא הרגליים, שעושה ביקורי בית על 'קביים' משרפרפים

עשרות הזמדנויות היו לה, ללי, להתייאש ולוותר כליל על החלומות שלה - אך היא לא איבדה תקווה, ובחרה להאמין שהיא יכולה להגשים אותם גם במצבה ה'קריטי'. "בגיל שמונה לימדתי את עצמי ללכת, תוך שאני נעזרת בשני שרפרפי עץ. בהמשך הבנתי שזה יכול להיות פיתרון לא רע, לחבר אותם לרגליים שלי", אמרה לי. 

אמרה ועשתה. 

השרפרפים הקטנים חוברו לגדמי הרגליים שלה, ובאופן כזה זכתה להתחתן. לאחר נישואיה, בתמיכת בעלה ישאה לליו קסינגיאן - הלכה להגשים את חלומה, וללמוד רפואה במרכז סין. לאחר שנות לימודים מייגעות, בחרה לי לחזור לכפר הולדתה בדרום סין, כדי לעזור לתושביו ולהגיש את טיפולה המסור לכל מי שזקוק לכך. 

כל זה לא היה קורה אלמלא תמיכתו של בעלה, ישאה לליו קסיניגיאן - שעזב את עבודתו רק כדי להפוך ל'עקרת הבית', ולאפשר ללי להגשים את חלומה. "בזכות העזרה של בעלי, אני זוכה להגיע גם למקומות מרוחקים יותר, והוא זה שנושא אותי על כתפיו כשאני מתעייפת מההליכה על השרפרפים השחוקים שלי". ולמרות הקושי שבהתמודדות, לי לא התלוננה אף לא פעם אחת על מצבה. "אני עושה את מה שהייתי צריכה לעשות. גם אם לא הייתי זוכה לכבוד בשל היותי רופאה, עדיין הייתי ממשיכה לעשות את התפקיד שלי בצורה הטובה ביותר. נכון שבהשוואה לאחרים אני נדרשתי להתגבר על יותר קשיים - אבל המוטו שלי הוא שאני צריכה להמשיך לעזור לעצמי, כדי לקבל את עזרתו של אלוקים".

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה