חדשות יהדות

בחור ישיבה, תקציב? תהיה ציוני

כפייה חילונית? לתלמידי ישיבות מחו"ל הלומדים בישראל בוטל התקציב, והוחזר תמורת שיעורים בציונות ומפגשים עם חיילי הנח"ל החרדי

אא

במסגרת תקציב המדינה האחרון ביטלה הממשלה את תקציבם של ישיבות הקולטות תלמידי ישיבות הבאים מחו"ל ללמוד תורה בישראל, בשל התעקשותה של מפלגת "יש עתיד". כך בוטל תקציב של 50 מיליון ש"ח הניתן עבור לימודם של תלמידי חו"ל.

אלא שהבוקר, לאחר שיחות מתמשכות בעניין בין שר האוצר יאיר לפיד ובין חה"כ אלעזר שטרן מהתנועה, הסכימו השניים כי בשנה הבאה יוחזר התקצוב לישיבות שבהן לומדים תלמידי חו"ל, אך בתמורה לכך שיוספו "ערכי ציונות" ללימודיהם. כך נחשף ב"מעריב".
בהתייחסו לתכנית אמר שטרן: "תקצוב תלמידי ישיבות שמגיעים לארץ מחו"ל תורם למדינה, וגורם לרבים מאותם תלמידים להשתקע בארץ, ולכן חשוב היה להגיע למתווה שממשיך את התקצוב שלהם".

על פי התכנית, על כל תלמיד חרדי המגיע לארץ מחו"ל לקבל עליו סדרת לימודי חובה אשר יעסקו בערכי הציונות. במסגרת התכנית יבקרו התלמידים בבסיסי צה"ל של "הנח"ל החרדי", ייפגשו עם החיילים וישמעו מהם על שירותם הצבאי ועל שילוב אורח חייהם החרדי בצבא. כמו כן יבקרו התלמידים באתרי הנצחה צבאיים, כגון לטרון וגבעת התחמושת.

כמו כן, התלמידים ישתתפו בסמינר בנושא זיכרון השואה במוזאון יד ושם. והם יצטרכו גם לעבור סדנאות והדרכות על דרכה של הציונות. התכנית תתפרס על כל שנת הלימודים של תלמידי חו"ל.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תגיות:בחורי ישיבותתקציבישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה