סיפורים אישיים

מעורר השראה: סיפור חייו של הרב איצי הורוביץ

איך מגיב מוזיקאי וגיטריסט מוכשר למחלת ניוון שרירים, שנטלה ממנו כמעט את כל יכולותיו המוטוריות? "במקום שבו נגמרות התשובות – כשהתקווה נראית אבודה – שים את מבטחך בה'. כשנדמה שאין שם אף אחד, ה' שם בשבילך", הוא אומר. אדם מעורר השראה

  • כ"ב סיון התשע"ח
אא

לפני שלוש שנים, חלה הרב איצי הורוביץ בניוון שרירים (ALS), ומאז איבד במהירות כמעט את כל יכולותיו המוטוריות. התקשורת היחידה של הרב הורוביץ עם העולם היא באמצעות עיניו. על ידי לוח חכם הוא כותב ומעודד את כל סובביו. "השם נמצא בכל מקום שבו אתה נמצא. במקום שבו נגמרות התשובות – כשהתקווה נראית אבודה – שים את מבטחך בה'. כשנדמה שאין שם אף אחד, ה' שם בשבילך", הוא אומר.

בשיחה מרגשת ל-ynet מספר הרב הורוביץ על התמודדותו עo המחלה. "כשקיבלתי את תוצאות הבדיקות, הרגשתי שהעולם מתמוטט עלי", הוא אומר. "דינה חלקה איתי עצה שקיבלה מחברה: בזמנים כמו אלה, תשחרר ותן לאלוקים לנהל את המצב. זו הייתה העצה הטובה ביותר. ואלוקים שלח את ברכתו בצורה של טוב לב, אדיבות ואהבה מצד אנשים, שלהם אנחנו אסירי תודה. העצה הזו הרימה אותנו בתוך כל הקשיים שבדרך".

הרב איצי הורוביץהרב איצי הורוביץ

"כשאובחנתי כחולה, יכולתי לבחור באחת משתי דרכים", הוא אומר. "יכולתי לשאול 'למה אני?' וליפול לדיכאון ולאומללות. במקום זה, בידיעה שזה הכל מה', חשבתי: אם ה' שם אותי במצב הזה, חייבת להיות לכך סיבה טובה. איך אני יכול לשרת את המטרה שלו במצבי? מה יכול להיעשות מהמקום שלי עכשיו, שלא יכולתי להשיג כשהייתי בריא?" 

מדי שבוע כותב הרב הורוביץ טור מיוחד על פרשת השבוע. "נכון שאני לא יכול לעשות הרבה מהדברים שעשיתי בעבר", הוא אומר. "אך עם הכלים שיש לי – מצאתי את הדרך להשפיע ולעשות".

לפני כשנה מצאה רעייתו של הורוביץ קלטת שהלחין לפני מספר שנים, ובו השיר "זרח אור קטן" (Shine a Little Light) – שיר שכתב בכלל עבורה, כשהייתה חולה.

חיים מרכוס, אמן ומפיק יהודי אמריקאי, הפיק את השיר, יחד עם אמנים נוספים. לדבריו של מרכוס, "הסיפור של הרב איצי שם בפרופורציות 99% מרוב הבעיות האנושיות. מדובר באחד האנשים שנותנים הכי הרבה השראה בעולם, ולכן רציתי לחלוק אותו עם כמה שיותר אנשים. עבורי, הרב הורוביץ מסמל את ניצחונה של הרוח האנושית", הוא מוסיף. "את ניצחון הביטחון בה', כשהכוחות הנפשיים נשמרים גם מול אתגרים גדולים".

צפו בקליפ המרגש, בו מצולמים האמנים על יד מיטתו של איצי:

 
הזמר החסידי, אברהם פריד, שותף אף הוא בהלחנת השיר, כתב: "השיר נותן לנו הצצה קטנה לתוך הלב והנשמה של החסיד המדהים הזה. הוא זרח וממשיך לזרוח למרות המאבק שובר הלב שלו עם החשיכה. איצי הוא כולו אור".

"הקליפ הזה אמור לתת כוח והשראה לכולנו, ולהגדיל ולהעצים את זריחת האור שלנו. יחד, האור שלנו יבריח את החשיכה אחת ולתמיד. איצי ישמח מאוד לשמוע את התגובות שלכם, וכיצד אתם יכולים להפוך את העולם למקום מאיר יותר. הגיבו, כתבו לו, ברכו אותו, תזרחו איתו!" מבקש פריד.

תגיות:סיפורים אישייםניוון שרירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה