חדשות יהדות

הרבנות הראשית: הסוף לתעודות הרווקות

מועצת הרבנות הראשית אישרה שתי הצעות דרמטיות אשר הציע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט"א: ביטול הדרישה להצגת תעודת רווקות בעת רישום הנישואין, וביטול הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא

אא

מועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה במהלך ישיבתה האחרונה שתי הצעות דרמטיות אותן הציע הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב דוד לאו שליט"א.

ההחלטה הראשונה של מועצת הרבנות הראשית מבטלת את הדרישה לפיה בני הזוג יידרשו להציג תעודת רווקות בעת רישום הנישואין. תעודת הרווקות היא אישור הניתן לכל אחד מבני הזוג ומעידה על היותם רווקים. עד היום נאלצו כל אחד מבני הזוג להגיע למשרדי המועצה הדתית שבמקום מגוריהם לקבל התעודה.

בכיר ברבנות הראשית אמר: "עם הכנסת תוכנית האב 'שירת הים' למועצות הדתיות והאפשרות לתקשר בין המועצות הדתיות באופן ממוחשב התעודה בעצם מתייתרת. יחד עם זאת, יהודק הפיקוח על לשכות רישום הנישואין לפקח שכל הפעילות תתבצע בהתאם לנהלי הרישום לנישואין".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ההחלטה השנייה של מועצת הרבנות הראשית מבטלת את הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא. על פי הנהלים כיום, פרסום שמות בני הזוג שנרשמו להינשא מתבצע בשני עיתונים שונים. בהתאם להחלטה החדשה, יופסקו הפרסומים בעיתונות ויתבצעו באתרי האינטרנט של המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פנה במהלך הישיבה למנכ"ל המשרד לשירותי דת וביקשו לעדכן ולהוזיל את אגרת הרישום בהתאם לחיסכון שיתבצע מביטול הדרישה לפרסום.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס בירך על ההחלטה וציין: "יחד עם תוכנית האב למחשוב זהו עוד שינוי משמעותי שאנו מובילים בשירותי הדת בישראל. הדבר יחסוך כסף וזמן יקר לזוגות ולמועצות הדתיות. מדובר על חסכון של 150 ש"ח לזוגות עבור תעודת הרווקות".

תגיות:הרבנות הראשיתהרב הראשיהרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה