דמויות ביהדות

לקראת יום ההילולא של רבי אלימלך מליז’ענסק

נקודות, סגולות ורעיונות לקראת יום ההילולא של רבי אלימלך מליז'ענסק ביום כ"א באדר

ציונו של ה’’נועם אלימלך’’ (צילום: פלאש 90)ציונו של ה’’נועם אלימלך’’ (צילום: פלאש 90)
אא

1. אצל חסידים ואנשי מעשה, יום ההילולא של רבי אלימלך זהו יום גדול ממש כיום הכיפורים, ואין אומרים בו תחנון.

2. רבי אלימלך חיבר את הספר "נועם אלימלך" , והצדיק בעל ה"מעדני מלך" כתב כי מי שלומד בספר הזה יזכה לפרנסה טובה, ומי שילמד ממנו ביום השבת יזכה לפרנסה בשפע ואף לנשמה יתרה. אפשר אף לקרוא מן הספר מבלי להבין.

3. מסופר על האדמו"ר מביילא שלא היה נכנס אל בית אשר אין שם ספר "נועם אלימלך".  ספר זה הוא סגולה לשמירה, ואפילו לרפואה שלימה. יש עניין להניחו תחת מראשותיו של חולה, ולהבדיל, תחת כרית של יולדת בשעת לידתה, כסגולה ללידה קלה.

4. הצדיק בעל ה"חלקת יהושוע" היה עורך "טיש" לחסידיו בליל כ"א באדר, והיה מעביר בין חסידיו את ספר "נועם אלימלך". כל אחד היה מקריא מעט ולוקח מן הכתוב עצה וברכה לכל השנה... (את יכולה גם. מומלץ)

5. מסופר על זקן מופלג, מעל גיל מאה ועשר, שכבר קץ בחייו מרוב זקנה. והנה הגיע קרוב משפחה שלו לרבי מאירמפרימישלאן, וביקש בשבילו ברכה, שימות! אותו זקן לא היה יהודי מאמין ולא עשה תשובה מימיו, וכשבירר רבי מאיר גילה כי כשהיה צעיר, הוא היה עגלון. ופעם אחת הסיע חסידים לליז'ענסק, ונכנס קרוא לנוסעיו מבית מדרשו של רבי אלימלך! אמר לו רבי מאיר: "אתה נגעת בידו של רבי אלימלך... אתה לא יכול למות בלי תשובה! ובאמת, הוא עשה תשובה, וידוי ונפטר...

6. בתקופת מלחמת העולם השנייה, כאשר החריבו הגרמנים בתי עלמין יהודים, לא הצליחו לגעת בקברו של רבי אלימלך, ועל כך מעיד אחד מחסידי גור.

7. ביום רביעי בלילה, או חמישי ביום, יום ההילולא הקדוש, רצוי להדליק נר לכבודו של רבי אלימלך מליז'ענסק, לקרוא פרק תהילים, להכניס לביתך את הספר הקדוש "נועם אלימלך" וראוי לקרוא בו מעט. מומלץ להזכיר את השם "ליז'ענסק", ולספר את שלושת הסיפורים המפורסמים. וכן להתפלל את התפילה שחיבר רבי אלימלך – התפילה נקראת "תפילה לפני התפילה" ומופיעה בסידורים נוסח אשכנז.

תגיות:סגולותרבי אלימלך מליז'נסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה