חדשות בעולם

מתי לבנון תהפוך למדינת חיזבאללה?

כשהאיראנים מאחוריו ומאות מיליארדי דולרים בידם – הוא חש חזק ובטוח לאיים על ישראל ועל סעודיה, להטיף לכל העולם על מה ראוי ומה לא ראוי, ולדבר על לבנון כאילו היא שלו. האמת שמכל בחינה מעשית הוא שולט כמעט על כל מה ומי שזז בלבנון, ולכן עלינו לקחת בחשבון את העובדה שביום מן הימים, והוא לא רחוק, לבנון תהפוך באופן רשמי למדינת חיזבאללה

אא

במשך יומיים – ראשון ושני השבוע – שידר ערוץ אלמיאדין קדימון (פרומו) על "נאום השנה" של חסן נסראללה, לקראת שידורו ביום שני בערב. הקריין אמר בקול מרוגש (הערותיי בסוגרים, מ"ק): "המזכיר הכללי של חיזבאללה, האדון חסן נסראללה בשיחה פוליטית, ביטחונית ואסטרטגית מקיפה, מסר ישיר לישראל והנהגתה, אלו יהיו פעולותינו אל מול כל איום או מתקפה, דיבור ברור על סוריה והנשיא אלאסד, זה המצב וזוהי המציאות, כך חושב הציר (האיראני) כולו, וזוהי האמת על התפקידים של איראן ורוסיה ברמה הטקטית והאסטרטגית, דברים נכוחים ואמיתיים על החלטות מועצת שיתוף הפעולה (של סעודיה והאמירויות) במפרץ, הליגה הערבית ומה שיבוא בעקבותיה. אלה הן הסיבות לכך שהדביקו לנו את הכינוי 'ארגון טרור' וזה המסר שלנו לעמי (העולם). שיחה לעומק, על הערביות, על אלאזהר (המוסד הסוני העליון במצרים), על הסונה ועל השיעה, חסן נסראללה בשיחת השנה".

אחרי כזה פרומו, לא פלא שאוזניים רבות האזינו בקשב רב לנאום, שכן חיזבאללה הפך בשנים האחרונות מארגון טרור לבנוני לצבא לוחם ברמה הבין ערבית, המעורב עד צווארו במלחמות בסוריה ובתימן, מייצג מעצמה אזורית מאיימת – איראן, מציב את האיום הקרוב המשמעותי ביותר על ישראל ובעל שלוחות ברחבי העולם המסוגלות להוציא פיגועים במגוון רחב של מתארים והיקפים נגד שורה ארוכה של מטרות אפשריות.

הכותרת שנבחרה באתר של ערוץ אלמיאדין לסיקור הנאום היא: "נסראללה: כל מלחמה על לבנון, אנחנו ניכנס אליה בלי תקרה (השמים הם הגבול של פעולותינו), בלי גבולות (נתקוף בכל מקום) ובלי קווים אדומים (נשתמש בכל כלי הנשק, מכל הסוגים והמינים, שיש ברשותנו. הכוונה הראשונית היא נגד ישראל, אך גם סעודיה היא מכותבת לאיום הזה).

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בדבריו אמר נסראללה: "... ניסיון העבר מלמד שמלחמת יולי (2006) הייתה על פי דרישת ארה"ב שהגיעה מממשל הנשיא האמריקני הקודם ג'ורג' בוש כדי לשנות את המזרח התיכון (תיאוריית הקונספירציה במיטבה)... ישראל לא מתחילה מלחמה אלא על פי רשותה של ארה"ב. קרוב לוודאי שממשל אובמה לא ייתן לישראל רשות (לצאת למלחמה) כי הממשל הזה עומד לפני סיום תפקידו וכל מלחמה ישראלית נגד לבנון היא הימור שתוצאותיו לא ידועות מראש".

"כמה ערבים עובדים עבור ישראל, חלקם משטרים, חלקם מרגלים. המשטרים ידועים ומוכרים, והישראלי פועל למען עצמו. לכן המלחמה צריך שיהיו לה מטרות ותביא תוצאות. המחיר שישראל משלמת חשוב מאוד בעיניה, באנשים, במורל ובכלכלה... חיזבאללה, באמצעות המוכנות שלו, התבונה שלו, המיקום שלו ועמדותיו, הביא את הישראלי להבנה שכל מלחמה על לבנון תגבה מישראל מחיר עצום, וההישג חייב להצדיק את המחיר. ישראל חוששת מאוד על חיי המתנחלים (לגישתו, כל ישראל היא התנחלות) וזו נקודת לחץ שאנחנו יכולים להשתמש בה. הישראלים יודעים שלחיזבאללה יש טילים יעילים המסוגלים להגיע לכל נקודה בפלסטין הכבושה (משנת 1948), ואנחנו מדברים על מלחמה שבה אנחנו נגן על ארצנו, עמנו ומשפחתנו, כלומר אנחנו מותקפים. לכן כאשר נהיה במצב זה ונרצה להגן על ארצנו כשהישראלי אומר שהוא רוצה להכות את התשתית הלבנונית ולהחזיר את לבנון 300 שנים לאחור, אנחנו מדגישים שאנחנו לא חלשים".

"הבעיה איננה במיכלי האמוניה בחיפה בלבד, שכן יש (בישראל) גם מפעלים. נראה שהישראלי או שיש לו ביטחונות בינלאומיים וערביים, או שיש לו דעה טובה על המשטרים הערביים (כמו סעודיה ומצרים שיסייעו לו בעת מלחמה, והוא חושב) שלא יותקף בטילים אמיתיים, ולכן הוא בנה מפעלים פטרוכימיים ומפעלים בעלי אופי ביולוגי, כורים אטומיים, מחסנים לחומרים רדיואקטיביים, מחסנים לראשי חץ גרעיניים, והמפעלים והכורים הללו נמצאים בתוך הערים או סמוך להם, חלקם צמודים לערים, ואם הישראלי ישמיד את התשתית שלנו אזי זכותנו לתקוף כל מטרה מהמטרות הללו וכך להרתיע את האויב".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"אם נניח שנתקוף את המטרות הללו, לאן תחזור הישות הציונית? וכאשר המטרות הללו נמצאות בתוך הערים זכותנו להפציץ את הערים. הישראלי כאן עושה חשבונות ויש אצלנו רשימה שלמה של מפעלים, מחסנים ומרכזים, המיקום המדויק שלהם, ויש לחיזבאללה כל האפשרויות (לתקוף אותם). שום דבר לא יעזור אז לישראלי, והוא יודע שהמחיר יהיה אדיר... יש מכונים ביולוגיים המייצרים כל מה שישראל צריכה או מייצאת. וכשאני מסתכל על הישות (הציונית) אני אומר: הם יודעים שלממשלות הערביות יש טילים מדויקים, איך הם בנו את הכורים והמפעלים בתוך הערים? אין לי שום הסבר לכך מלבד הביטחונות שכמה משטרים ערביים נתנו להם".

"במלחמות יולי (2006) ועזה (2008-9, 2012, 2014) הישראלים אמרו שכמה מדינאים בממשלות הערביות דרשו שהמלחמה לא תופסק, והישראלי מכיר את רצונם של כמה משטרים ערבים (הסעודים השואפים לחסל את חמאס וחיזבאללה) ולכן זכותו של חיזבאללה להחזיק בנשק כדי לעמוד מול ההפרות הישראליות. ישראל רואה לעצמה חרות לחדור לשמי לבנון בכל עת שתרצה, כמו גם לפרוץ לאתרי אינטרנט לבנוניים. לבנון לכן היא תחת מתקפה ציונית מתמדת.

"... יש מי שחושב שאנחנו עסוקים בסוריה (ולכן לא יכולים להיכנס למלחמה עם ישראל) אך יש אצלנו קבוצה (יחידת הטילים) הפועלת רק בעניין הישראלי... אין סיבה שנחשוף את (המידע על סוגי) הנשק שברשותנו, אך זכותנו להחזיק בכל נשק שיאפשר לנו להגן על הצבא הלבנוני, העם הלבנוני וצבאות האזור (הסורי, האיראני) כדי להגן על חייהם וריבונותם... כל מתקפה על לבנון תיענה בתגובה מתאימה... אף אחד לא נותן ביטחונות ואנחנו לא במצב של החלפת מסרים עם האויב הישראלי, אנחנו לא מעוניינים לתת שום תשובה. לא ניתן ביטחונות ביטחוניים לאויב אלא נאמר לו: אל תתקוף".

 

המלחמה הבאה

נסראללה הקדיש בדבריו מקום נרחב לסעודיה, למלחמתה באיראן, לניסיונות הסעודים למנוע את הסכם הגרעין עם איראן, ושסעודיה עומדת מאחורי "הארגונים התכפיריים" (אלו המכנים את מתנגדיהם ככופרים, ובראשם השיעים) ולכן "סעודיה שמה אותנו ברשימת ארגוני הטרור. החלטת הליגה הערבית שחיזבאללה הוא ארגון טרור היא החלטה מוטעית וחסרת בסיס". לדבריו, חיזבאללה היה עסוק בלחימה עם ישראל, ובא מי שלא אוהב אותנו (הסעודים) והכריחו אותנו ללכת לסוריה ולהילחם שם. (סעודיה משרתת את ישראל...)

לדבריו, הסעודים לא רוצים לדבר עם איראן, עם סוריה (אסד) או עם חיזבאללה, ויש לחיזבאללה קשרים טובים עם כל הפלגים הפלסטינים. אם סוריה תיפול בידי דאעש או ג'בהת אלנוצרה, גם לבנון תיפול, ולכן חשוב מאוד שחיזבאללה נלחם בסוריה, למרות אבדותיו הרבות, בהרוגים ובפצועים.

לסיכום ניתן לומר שנסראללה מדבר מתוך תחושה שהוא אחראי לביטחון של המזרח התיכון, כמו גם שביכולתו לזעזע את כל האזור אם רק ירצה. עם האיראנים מאחוריו – כשמאות מיליארדי דולרים בידם – הוא חש חזק ובטוח לאיים על ישראל ועל סעודיה, להטיף לכל העולם על מה ראוי ומה לא ראוי, ולדבר על לבנון כאילו היא שלו. האמת שמכל בחינה מעשית הוא שולט כמעט על כל מה ומי שזז בלבנון, ולכן עלינו לקחת בחשבון את העובדה שביום מן הימים, והוא לא רחוק, לבנון תהפוך באופן רשמי למדינת חיזבאללה.

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה