פעילות הידברות

הגעתי להידברות מתחום החינוך. ואז הכרתי עולם חדש

זכיתי ונולדתי בבית חרדי, אבל יכולה אני להעיד שעם תחילת עבודתי באתר הידברות החדש, התקדמתי גם מבחינה רוחנית. ציפי יהל, עובדת באתר הידברות, בטור מיוחד לקראת סיום פרויקט "מהפכת האינטרנט היהודית"

אא

מהו אתר הידברות בשבילי? זה לגלות את האני החדש שלי. לגלות תהומות שמעולם לא הצלחתי לגעת בהם, בנפש וברגש שלי!

עצם הגעתי לעבודה בהידברות היתה בהתחלה דבר שהיה נראה רחוק, כרחוק מזרח ממערב.

הגעתי מתחום החינוך. בחלומות הכי רחוקים שלי לא יכולתי לדמיין את עצמי יושבת מול מחשב. תמיד האמנתי שעבודתי תישאר בתחום החינוך, אך אילוצים כאלה ואחרים דרשו ממני להתחיל לחפש מקום עבודה חדש, ולאו דווקא בתחום ההתחלתי.

וכך מצאתי את עצמי מגיעה לראיון, שבו בעצם נדרש ממני להכיר עולם שהיה חדש לי לגמרי - את עולם הרשת, המדיה ומה שביניהם. התחלתי לעבוד במחלקת האינטרנט, שהייתה אז מצומצמת מאוד, אבל לא הספקתי לטעום הרבה, כי לאחר 7 חודשים יצאתי לחופשה עקב לידת בני השלישי.

כשביקשתי לחזור לעבודה, התברר שמחלקת האינטרנט מצמצמת פעילות, במסגרת הכנות להקמת אתר חדש ומשודרג. הרגשתי שעולמי חרב עליי. כל כך הרבה סיפוק וכוח שאבתי מעבודת קודש זו. הייתי אחראית על התמיכה הטכנית ועד תפקידים שונים ומגוונים, ומה שנתן לי את הכוח להמשיך היו התגובות החמות של הגולשים. כשהצלחתי לחבר אדם לאתר הידברות, ולפתור עבורו תקלת גלישה, זה עשה לי את היום. את הפידבק שנתנו הגולשים, לא ניתן לתאר. ומכך שבזכות עבודתך אדם יכול לצפות בשיעורי תורה ובשידור החי של הערוץ? אין עבודה יותר קדושה מזו!

 

האישה המבוגרת שלא הצליחה להתחבר לאתר הידברות

אני זוכרת מקרה אחד שבו התקשרה אישה מבוגרת, שסיפרה לי שהתחילה להכיר קצת את אתר הידברות, אך אין לה כל שיג ושיח עם המחשב, ואין מי שיעזור לה. היא כלל לא יוצאת מהבית. התחברתי למחשב שלה וניסיתי לעזור לה בפתרון התקלה. התהליך דרש לא מעט זמן ומאמץ, אך לבסוף הוא צלח. אין לתאר את ההתרגשות של אותה אישה, ואת הברכות והתודות שהיא העריפה עלי. וכמובן שאין לשער סיפוק כזה! זו הרגשה שאין לה אח ורע...

כאמור, הודיעו שמאפשרים לי להמשיך לעבוד במחלקה אחרת, אך התחום החדש ממש לא דיבר אליי. בלית ברירה התחלתי לעבוד באפיק האחר, ובכל יום שעבר רק הבטחתי לעצמי שמחר, זהו - זה יהיה היום האחרון שלי במחלקה הזו.

עד שיום אחד ניגשתי למנהלת כוח אדם, חגית גלובוס היקרה, והודעתי שזהו - אם אשאר עוד יום אחד שם, אני מרגישה שאשתגע... תוך כדי שמעתי אותה ממלמלת שדודו כהן, מנהל האתר, ביקש ממנה בדחיפות למצוא לו מישהי שתעזור לו, כיוון שהוא החליט למנף את אתר הידברות בקונספט רחב ובעוצמה גדולה, ולסייע בהזנת וארגון תכנים לאתר החדש. רק שמעתי את זה, ואמרתי לה 'תשמעי, זו חייבת להיות אני. בבקשה בבקשה'. היא פטרה אותי בחצי חיוך ובמשפט 'בסדר בסדר, נראה מה יהיה".

לא הספקתי לחשוב הרבה, והטלפון שלי צלצל. מי על הקו? מנהל המחלקה.

הכרותיי עם דודו כהן החלה כשעבדתי באתר בפעם הראשונה, עוד לפני שיצאתי לחופשת הלידה. הוא היה אז עורך הניוזלטר "הידברות סופשבוע", היה אחראי על עלון השבת וניהל את אתר "שבע ברכות", שהיה ממש בתחילת דרכו. גם ל"שבע ברכות" הענקתי תמיכה טכנית, כך שחלק מעבודתי היתה גם מולו.

באותה שיחה דודו שאל אותי "מה דעתך לחזור לעבודה באתר?". נראה לי שעד עצם היום הזה הוא לא יודע מה המשפט הזה עשה לי, כי בעצם אז התחלתי לפרוח ולגלות את עצמי בצורה האמיתית ביותר! פשוט כאילו הציבו מראה מולי, ולאט לאט בכל יום גילתי עוד טפח על עצמי.

פינת העבודה של ציפי יהלפינת העבודה של ציפי יהל

זכיתי ונולדתי בבית חרדי, אבל יכולה אני להעיד שעם תחילת עבודתי באתר הידברות החדש, נולדתי מחדש מבחינה רוחנית! כשעובדים בכל עבודה שהיא, בתחומי כספים למשל, אתה לא יכול להיחשף גם אם אתה מאוד רוצה לתוכן רוחני בכמויות גבוהות. כשאני עובדת באתר אני לא צריכה להתאמץ בחיפוש אחר חומר קריאה. התוכן פשוט נכנס לתוך הוורידים, לתוך הנשמה. אתה חי ונושם את זה, יחד עם האוויר הנכנס לריאותיך. ובסופו של דבר, את ההתחזקות הרוחנית האישית שלי אני חבה לאתר הידברות. אני חושבת שאין כמעט הרצאה או כתבה שאני מעלה לאתר, שאני לא שומעת או קוראת.

ובנקודה זו חייבת אני לציין את הסובלנות הבלתי נדלה במחלקה. בעצם הכל היה חדש עבורי, ותמיד דודו הסביר וחזר והסביר, וגם אם עשיתי טעויות. תמיד המשפט חזר: "לא נורא, כולנו בני אדם. פשוט תלמדי להבא". וכאן החל מסע הכרות עם עצמי! פתאום למדתי לגלות ציפי אחרת שונה לגמרי ממה שהכרתי. זה הוציא ממני כל כך הרבה...

וכך גם באתר שבע ברכות. הזכות הגדולה הזו שיש לי, בכל חלק - ולו המזערי ביותר - בבניית בית נאמן בישראל, לא ניתנת בכלל לתיאור!

כשזוג  זכה להתארס דרך האתר, תמיד בצוות האתר היו שולחים אליי הודעה: "לכי תדעי אם לא בזכות אחת ההודעות שאישרת, הזוג עשה עוד צעד בדך לבניית בית בישראל". היש סיפוק עצום מזה? יש משהו שעושה את היום יותר מזה?

* * *

כיום עבודתי במחלקת האינטרנט מתבצעת בכמה אפיקים: הפעלת עשרות קבוצות הווטסאפ של הידברות, הזנת ניוזלטרים, הזנת כתבות והרצאות, עריכת סרטונים בקטנה, ובין לבין - גם סיוע באתר שבע ברכות (בפיקוח וסינון ההודעות).

השם זיכה אותי לעבוד במקום נפלא זה. יותר משאני נותנת להידברות, ארגון הידברות נותן לי עוד ועוד.

* * *

גם אתם, כמו ציפי יהל, מגלים עולמות חדשים באתר הידברותבוודאי תשמחו לדעת שהעולם הווירטואלי של הידברות הולך להתרחב – ובגדול. מהפכת האינטרנט היהודי של הידברות תביא לכם יותר אתרים, יותר תכנים, יותר חיזוק, יותר זיכוי הרבים, יותר פעילויות חסד חברתיות – ובעיקר, יותר יהדות בדרכי נועם. רוצים לזכות ולהיות שותפים. לחצו כאן.

 

תגיות:מהפכת האינטרנט היהודיתקמפייןהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה