חדשות בארץ

משפחת החייל שירה במחבל: מאיימים על חיינו

עמודים פלסטיניים מפרסמים את שמו של החייל ופרטי משפחתו, עם קריאה לנקמה. במקביל, נמשכת חקירת מצ"ח וייגבו עדויות מפלסטינים

אא

משפחתו של החייל שירה במחבל חוששת: בעקבות החלטת צה"ל להדיח ולעצור את החייל, שתועד כשהוא יורה למוות במחבל, החלו איומים על חייו ועל חיי בני משפחתו.

בעמודי פייסבוק המזוהים עם חמאס, פורסמה תמונת החייל, תחת הכותרת "מבוקש". בנוסף, פורסם מספר הטלפון של אביו של החייל. "במקום שיקבל הוקרה על דאגתו לשלום חבריו החיילים וכוחות הרפואה שהיו במקום, הוא הופך לאויב ושופטים אותו", אמרו בני המשפחה.

אחותו של החייל העלתה לרשת הפייסבוק פוסט, בו היא מותחת ביקורת על התנהלות הצבא כנגד אחיה: "אחי הקטן ירה במחבל שבא עם סכין לרצוח כוח צה"ל בחברון ופתאום אחי חשוד ברצח. כלומר, המערכת מאשימה את אחי החייל ברצח של מחבל שבא לרצוח. אני לא בטוחה שאתם קולטים את האבסורד. אנחנו, המשפחה האוהבת, מזועזעים".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"אחי לא ציפה לקבל צל"ש על הריגת המחבל, הוא כן ציפה להליך הוגן ואנחנו ציפינו לתמיכה מינימלית של המערכת. אנחנו מרגישים שאת הסכין שהמחבל שמט על הכביש בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב - אף טלפון מגורם רשמי, צבאי או ממשלתי, אף ביקור, אף תדרוך, אף שיחה".

כזכור, ביום חמישי האחרון הגיעו שני מחבלים לעמדת צה"ל בסמוך לחברון, ודקרו חייל צה"ל, שנפצע באורח קל. המחבלים נורו למוות. כתגובה, ארגון "בצלם" פרסם סרטון שתיעד כי חייל מחטיבת כפיר ירה במחבל, לאחר שזה האחרון נוטרל כבר, וכביכול לא נשקפה ממנו סכנה. בחקירתו טען החייל היורה כי המחבל זז, וכי חש כי הוא עלול לפוצץ מטען.

לאחר פרסום הסרטון, נפתחה חקירת מצ"ח. מן החקירה עלה כי החייל ירה במחבל שש דקות אחרי הפיגוע, וכי קודם לכן כוח צה"ל כבר וידא שאין על המחבל מטען. עוד עלה, כי החייל הגיע לזירה לאחר הוידוא, והחליט על דעת עצמו לפתוח באש.

אחת העדויות המרכזיות היא עדותו של לוחם, שטען כי שמע את החייל היורה אומר לאחר הירי: "מגיע לו למות, הוא דקר את החברים שלי". בנוסף, במהלך החקירה, תגבה מצ"ח עדויות מפלסטינים תושבי חברון.

יצוין, כי ח"כ אביגדור ליברמן, ביקש לבקר את החייל העצור, אך משרד הביטחון סירב לאפשר את הפגישה.

תגיות:פיגועחיילירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה