חדשות בארץ

מחקר: הקשר בין תחבורה ציבורית לתאונות דרכים

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', כ-85% מכלל מקרי המוות בתאונות דרכים, הם תוצאה של תאונה בין כלי רכב פרטיים או של רכב פרטי בודד

אא

אתמול (שני) נערך דיון בממשלה, לשם צמצום מספר הנפגעים בתאונות הדרכים. במהלך הדיון נחשפו נתונים שהבהירו באופן חד-משמעי, כי מעבר של נוסעים לתחבורה ציבורית עשוי לבלום את הקטל הנורא בדרכים.

במהלך הדיון הוצג מחקר חדש, שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מן המחקר נראה כי לנוסע בודד ברכב פרטי סיכוי גבוה פי כ-20 להיהרג או להיפצע קשה, בהשוואה לנוסע באוטובוס ציבורי.

מנתונים שהציגה עמותת 'אור ירוק' עולה, כי כ-85% מכלל מקרי המוות הם תוצאה של תאונה בין כלי רכב פרטיים או תאונה של רכב פרטי בודד. מתוך כ-15% הנותרים אשר עירבו תחבורה ציבורית, כ-12% היו נוסעים ברכב פרטי אשר נקלעו לתאונה עם כלי תחבורה ציבורית ורק ה- 3% הנותרים היו נוסעים או נהגים בתחבורה הציבורית.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לדברי מנהל תחום המדיניות בעמותה, יניב יעקב, אם 10% מנוסעי הרכב הפרטי יעברו לתחבורה ציבורית הדבר יחסוך למשק 5.5 מיליארד שקל בשנה, בשל ההפחתה בפקקים בלבד.

תנ"צ אלברט אוחיון, סגן ראש אגף התנועה, הציג נתונים לפיהם בשנת 2015 דווקא נרשמה עלייה בכמות התאונות הקטלניות שמעורבים בהן אוטובוסים. לפי נתוני המשטרה, בהשוואה בין שנת 2015 חלה ירידה כללית של 5% בכמות התאונות הכלליות מ-780 ל-740, אך כמות התאונות הקטלניות שמעורבים בהן אוטובוסים עלתה ב-24% מ-29 תאונות ב-2014 ל-36 ב-2015. כמות ההרוגים עלתה ב-29% מ-38 ל-49. תנ"צ אוחיון הוסיף, כי כאשר בכל זאת, מתרחשת תאונה, בה מעורב אוטובוס, לרוב התוצאה קשה ביותר.

"במדינה כל כך קטנה כשלנו, כמות המכוניות על הכבישים הינה חסרת פרופורציה למספר התושבים", אמר יו"ר השדולה למאבק בתאונות דרכים, ח"כ חמד עמאר. "יש לאמץ את מודל התחבורה הציבורית הקיים באירופה, ולהשריש את השימוש בתחבורה ציבורית בקרב אזרחי ישראל". ח"כ עמאר הוסיף כי "הכשרה מתאימה ופיקוח צמוד על נהגי התחבורה הציבורית, לצד שיפור רמת השירות יעודדו את השימוש בתחבורה הציבורית ויביאו לחיסכון כספי, הורדת זיהום האוויר ומעל הכל, יצמצם את הקטל בדרכים".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה