חדשות בעולם

מתקפת טרור בבריסל: לפחות 26 הרוגים בנמל התעופה ובמטרו

הבוקר התרחשו שני פיצוצים בשדה התעופה בבריסל, שם נרצחו 11 בני אדם ועוד 35 נפצעו. שעה וחצי אחר כך: 15 הרוגים בפיצוץ בתחנת הרכבת התחתית ליד מטה האיחוד האירופי בבריסל. תושבים מסתגרים בבתים

אא

שלושה פיצוצים הבוקר בבריסל: שני פיצוצים התרחשו בסביבות השעה 9:00 בבוקר. אחד אירע בסמוך לדלפק של חברת התעופה הענקית 'אמריקן איירלנס', שגרם לקריסת התקרה, והשני באולם מקבלי הפנים. על פי כלי תקשורת בבלגיה מדובר בפיגוע התאבדות של שני צעירים, אם כי בשעה זו אין אימות למידע. כוחות הצלה גדולים נמצאים בזירות האירוע וכל הטיסות היוצאות והנכנסות הופסקו.

נוסעים מבוהלים תועדו נמלטים לאחר הפיצוצים מחוץ לטרמינל. מרבית חלונות הזכוכית במבנה התנפצו בעקבות ההדף העז, ועשן כבד מיתמר מעל בית הנתיבות. כוחות ביטחון גדולים הגיעו לנמל התעופה וכעת נחקרת סיבת האירוע. בפיצוצים נהרגו לפחות 13 בני אדם, ועוד 25 נפצעו. על פי דיווחים שונים, נשמעו צעקות בערבית בטרם נשמע הפיצוץ.

(צילום ארכיון: shutterstock)(צילום ארכיון: shutterstock)

יותר משעה לאחר מכן, סמוך ל-10:20, התקבל דיווח על פיצוץ נוסף בתחנת המטרו "מאלנבק", הסמוכה למטה האיחוד האירופי בבריסל. בפיצוץ זה נהרגו 15 בני אדם.

בעקבות הפיצוצים, הופסקה תנועת הרכבות ברחבי הבירה, כמו גם נחיתת והמראת מטוסים לבריסל וממנה. גם מעברי הגבול היבשתיים נסגרו. בעקבות האירועים, העלתה בלגיה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר.

נמל התעופה נסגר ואנשים פונו ממנו. כל הטיסות בוטלו, והציבור התבקש שלא להגיע לאזור. פעילות התחבורה הציבורית כולה, כולל אוטובוסים, הופסקה. אזורים שבדרך כלל הם הומי אדם בבירה פונו מאנשים מחשש לפיגועים נוספים.

גם האיחוד האירופי הנחה את עובדיו להישאר בבתים, והרשות הבלגית לניהול אירועי אסון פרסמה הודעה חד משמעית לתושבי בריסל: "הישארו במקום שבו אתם נמצאים כרגע". בצרפת, בבריטניה ובגרמניה הועלתה הכוננות בנמלי תעופה, והולנד הגבירה את הכוננות בגבולותיה. ראש ממשלת בריטניה מכנס ישיבת חירום של הקבינט.

רשות שדות התעופה הודיעה על שיבושים בלוח הטיסות מאירופה ואליה, ואף בנתב"ג נפתח חדר מצב. נוסעים הממריאים לאירופה מתבקשים להתעדכן במוקדי המידע.

 

תגיות:מתקפת טרורפיגועבלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה