בריאות ותזונה

סובלים מגודש באף? קבלו חמש 'שיטות סבתא' להקלה

עיסוי פנים ממושך, משקה כורכום, קומפרסים חמים והימנעות מקפאין. כל מה שרציתם לדעת על הקלה בגודש האף, ושאר 'ירקות'

אא

תקופות המעבר בין חורף לקיץ, תופסות את רובנו 'לא מוכנים'. מזג האוויר משתנה ללא הרף, והרגישים שבינינו נדבקים בשפעות ובצינון שאחת התופעות הפחות נעימות שנלוות אליהן היא גודש באף. 

אז איך משחררים אותו? לפני שניתן לכם כמה טיפים טבעיים להקלה על התחושה הבלתי נעימה הזו, רק נציין שגם לליחה המצטברת באזור האף - יש תפקיד חשוב: הליחה אחראית על לכידת חיידקים שנמצאים בדרכי הנשימה שלו, והם יוצאים ביחד איתה - כאשר אנחנו מקנחים את אפנו. 

טיפים להקלה על גודש באף:

1. עיסוי באזורים הבאים, למשך 15 שניות בכל אזור: גשר האף והעיניים, בין הנחיריים ללחיים, תנוכי האוזניים. עיסוי כזה מעולה לשחרור הסינוסים, ולהפחתת הגודש באף. 

2. קומפרסים חמים - קחו מגבת קטנה, הרטיבו אותה במים חמים והניחו על הפנים. המים החמים עוזרים לפתוח את דרכי הנשימה, ומשחררים את הסינוסים. 

3. מים, רבותיי, מים - בזמן גודש באף, הגוף שלנו זקוק להרבה נוזלים כדי להפוך את הליחות שמצטברות בו - לנוזליות. ברגע שהליחות יהפכו לנוזליות, יהיה קל יותר להוציא אותן. 

4. זוכרים את מכשיר האדים שהפעלתם עבור התינוק הרך, כדי שיישן טוב יותר בלילה? אותו מכשיר יכול לעזור גם לכם. מכשיר האדים מוסיף לחות לאוויר, ובכך מדלל את הליחה שלנו. 

5. למרות שקשה לכם לוותר על הקפה ומשקאות אחרים עתירי קפאין - כדאי לכם, לפחות עד שהגודש באף יחלוף. מחקרים מוכיחים כי יש קשר ישיר בין צריכה מוגברת של קפאין, לבין שפעות כרוניות. לכן, לפחות בזמן מחלה, הפחיתו או הימנעו לגמרי מצריכת קפאין. 

 

חמש שיטות סבתא לטיפול בגודש באף:

1. משקה טבעי מכורכום

בהיותו מכיל אנטיאוקסידנטים ונוגדנים רבים וטובים, הכורכום מעולה לטיפול בהצטננות לרבות גודש באף. ערבבו כוס חלב עם כפית כורכום וצקו אל תוך סיר. הביאו לרתיחה עם כפית דבש ורבע כפית פלפל שחור והניחו למשקה להצטנן כחמש דקות. שתו זמן קצר לפני השינה, והרגישו את השיפור המיידי. 

2. נפלאות הג'ינג'ר

קחו ג'ינג'ר (שורש זנגביל) טרי, וקלפו אותו מקליפתו. חתכו לקוביות קטנות, פזרו מעליהן קומץ מלח ולעסו את החתיכות המלוחות במהלך היום. השילוב הזה של ג'ינג'ר עם מלח הוא מעולה לשחרור ליחה, ויעזור אף בהקלה על דלקת גרון. אם טעמו של הג'ינג'ר אינו ערב לחך שלכם, אתם יכולים לשטוף את הפה היטב מיד לאחר השימוש בו, ו'לפצות' עצמכם בכפית דבש. 

3. אינהלציה של אדים

טיפול בגודש באף בעזרת אדים, הוא מהטיפולים היעילים שקיימים ברפואה והוא עוזר לא רק בשחרור ליחות אלא גם בהקלה על הגירויים המתלווים לאף בזמן הצינון. קחו קערה עמוקה, צקו לתוכה מים רותחים וחמש-עשר טיפות של שמן אקליפטוס. הטו את ראשיכם לכיוון המים, כסו אותו במגבת שתשמור את האדים 'בפנים' - ונשמו אותם תוך כדי עצימת עיניים. התמידו בטיפול זה למשך עשר דקות, ובמקביל הקפידו על קינוח האף. 

4. תה ג'ינג'ר ועוד כמה הפתעות מועילות

בסיר קטן עם מים, הביאו לרתיחה כפית שום כתוש, כפית ג'ינג'ר קצוץ, וכפית קינמון. בגמר הרתיחה - סננו את המים, הוסיפו להם כפית עד שתי כפיות דבש, שתי כפיות מיץ לימון ושקיק תה בטעם האהוב עליכם. שתו את החליטה המדהימה, מספר פעמים ביום. 

5. שטיפות של מי מלח

ערבבו כפית מלח בשתי כוסות מים פושרים. בעזרת טפטפת, טפטפו טיפה מהתמיסה לכל נחיר, והרימו את ראשכם באופן כזה שהתמיסה תיקלט טוב באף. לאחר מספר שניות, קנחו את האף וחזרו על הפעולה בכל פעם שהאף שלכם סתום. 

תגיות:צינון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה