חדשות בעולם

טראמפ מאיים: "אם לא אבחר יהיו מהומות"

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקאית במירוץ לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ מזהיר: אם לא אבחר יהיו מהומות, אני מייצג מיליוני אנשים

אא

דונלד טראמפ, המועמד לראשות המפלגה הרפובליקאית במרוץ לנשיאות ארצות הברית, אמר אמש (רביעי) כי הוא בטוח שהוא יקבל מספיק צירים כדי לזכות במועמדות המפלגה בבחירות לנשיאות ארה"ב. עוד אמר טראמפ כי אם המפלגה תמנע ממנו את ראשות המפלגה יהיו מהומות.

זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ מזהיר מפני מעשי אלימות מצד תומכיו. בתחילת השבוע, אחרי שביטל עצרת בחירות בשיקגו בגלל עימותים אלימים בין תומכיו למתנגדיו, צייץ טראמפ בטוויטר מסר מאיים נגד המועמד הדמוקרטי, הסנאטור היהודי ברני סנדרס.

לדברי טראמפ, סנדרס הוא זה ששולח את המפגינים להפריע לעצרות שלו, ואיל ההון מאיים לשלוח את תומכיו לשבש עצרות של המועמד הדמוקרטי. "ברני סנדרס משקר כשהוא אומר שלמתפרעים שלו לא נאמר להגיע לאירועים שלי. תיזהר ברני, או שהתומכים שלי יגיעו לעצרות שלך", צייץ טראמפ בטוויטר.

דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)

בתוך כך, אנשי יחידת המחקר של ה’אקונומיסט’ (EIU), הנחשבת לאחת המובילות בתחום ההערכה הגלובלית, פרסמו דו"ח, לפיו אם המיליארדר דונלד טראמפ ייבחר לנשיאות ארצות הברית, יהיה זה הסיכון ה-6 בחומרתו לשלום העולם בשנים הקרובות

הסיבה לכך שטראמפ מהווה איום היא אישיותו הבעייתית, תפיסותיו המתריסות ובורותו העצומה בענייני מדיניות וביטחון, אשר עלולות לשבש את הכלכלה העולמית ולהגביר את הסיכונים המדיניים והביטחוניים לארצות הברית ולבעלות בריתה.

אחד הסיכונים המרכזיים בהיותו של טראמפ נשיא, היא הסיכון הגבוה ביותר לשלום העולם הוא נפילה קשה ופתאומית של הכלכלה הסינית, אשר חווה זעזועים רבים בתקופה האחרונה. סיכון זה מדורג ברמת חומרה 20. "הו, סין תהיה בצרה אם אבחר. מסכנים הסינים", אמר טראמפ באחד הראיונות עמו.

טראמפ הוא איש עסקים מיליארדר שבנה את עצמו במו ידיו, איל נדל"ן, כוכב טלוויזיה וגם סופר שחיבר 17 ספרים, שכולם עוסקים בו ובסודות ההצלחה העסקיים שלו. הונו מוערך בעשרה מיליארד דולרים.

תגיות:דונלד טראמפארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה