ונשמרתם

זהירות: מטעני חבלה בכיסי הילדים

מדי שנה נפגעים ילדים רבים כתוצאה משימוש בצעצועים מסוכנים. המשטרה פונה להורים: "גלו אחריות, מנעו מילדיכם להשתמש בצעצועים מסוכנים אלו"

אא

הוועדה לזכויות הילד בכנסת ערכה אתמול (רביעי) דיון, במהלכו הוצגו נתונים קשים אודות פגיעות ילדים מצעצועים מסוכנים.

נציגת ארגון 'בטרם', אמרה בוועדה כי בין השנים 2010-2014 היו מעל 100 מקרים של פגיעות מצעצועים מסוכנים. הנציגה, אביטל אפל פנקס, ציינה כי ככל הנראה, המספר האמתי גבוה בהרבה, כיוון שלעיתים לא מצוין הגורם לפגיעה.

על פי הנתונים שהוצגו בוועדה, בתקופת פורים יש פי 2.5 ילדים שנפגעים עקב צעצועים מסוכנים, 90% מהם בנים. קבוצת הגיל המשמעותית של הנפגעים היא 10-14. מעל 50% מהם נפגעו מכוויות, והיתר חתכים, פגיעה בראייה ופגיעות אחרות.

נפצים (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)נפצים (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)

יו"ר הוועדה לצעצועים מסוכנים במשרד הכלכלה, ישראל משען, טען כי "כדי למגר באמת את התופעה צריך להעניש ולצערי העונש הוא לא גבוה". משען הזכיר כי "היום מונחת על שולחן הכנסת לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק ממשלתית שתעלה את הקנס מ-30,000 ₪ או שנת מאסר, למאות אלפי שקלים, ועד 3 שנים מאסר על ייבוא מוצרים מסוכנים".

ח"כ אורי מקלב ציין את פגיעות הקשות בילדים, ואמר כי "אנחנו מחויבים למנוע מאותם מוצרים להגיע לארץ ולבצע אכיפה כלפי אלה שמוכרים אותם. אם ילד יודע איפה קונים את זה, זו לא אמורה להיות בעיה עבור חוקר משטרתי לגלות ולעקור מקור אחר מקור". ח"כ יגאל גואטה הגדיר את הצעצועים המסוכנים כ"מטעני חבלה של ממש".

שלומי טולדנו, מפקד בתחנת המשטרה בבית שמש, פנה להורים בקריאה: "אני קורא לציבור ולהורים לגלות אחריות, להסביר ולמנוע מילדיהם שימוש בצעצועים מסוכנים אלו למען ביטחונם".

תגיות:נפציםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה