חדשות יהדות

אדם ששילם חוב כבד ללוחם ביקש: תניח תפילין וכבד את הוריך

יצחק בלטה, לוחם בחטיבת הנח"ל נקלע לחוב בסך 4,000 שקלים לחברת פלאפון ובשל כך אף עוקל חשבון הבנק שלו. אדם זר שפגשו ברכבת, ראה את מצוקתו והחליט לשלם את יתרת החוב. כשביקש יצחק להודות לו, ביקש ממנו: "תניח תפילין ותכבד את ההורים שלך"

אא

יצחק בלטה, לוחם בחטיבת הנח"ל נקלע לחובות בסך 4,000 שקלים לחברת פלאפון ובשל כך אף עוקל חשבון הבנק שלו. בפוסט שפרסם ברשת החברתית סיפר: "קוראים לי יצחק, לוחם בנח"ל. לפני חמישה חודשים התחילו לי הבעיות, נקלעתי לחובות לחברת פלאפון. כעבור חודשים שלא יכולתי לשלם את החובות הגדילו לי את החוב ל-4000 שקלים וגם עיקלו את חשבוני".

בלטה סיפר כי קיבל חופשה מיוחדת מצה"ל למשך שבועיים על מנת שינסה לעבוד ולהשיג את הסכום: "קיבלתי מיוחדת שבועיים, אבל היא לא הספיקה לכסות את כל החוב".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יצחק שיתף במעשה הטוב לו זכה: "אתמול ראשון בצהריים, אחרים טרטורים מהבנק לדואר ומהדואר לבנק הצלחתי לשלם 500 שקלים. אחרי כל זה הלכתי לרכבת, ושם פגשתי בחור צרפתי בשם סמואל לוי. התחלנו לדבר סתם שיחה רגילה בין אנשים זרים. הרכבת הגיעה התיישבנו אחד מול השני, ופתאום התקשרו אלי לגבי החוק והודיעו לי כי החליטו להעלות את המחיר".

בהמשך התנדב לוי לשלם ליצחק את החוב, וכשביקש להודות לו ביקש שיקפיד על הנחת תפילין וכיבוד הורים: "אחרי הרבה צעקות סמואל לוקח לי את הפלאפון ומשלם 1,500 שקלים. אחרי המון תודות וחיבוקים, אני שואל אותו 'איך אפשר להודות לך?', וסמואל אומר לי: 'תמשיך לשרת את המדינה שלך, תניח תפילין ותכבד את ההורים שלך. אני אוהב אתכם החיילים, ואני רוצה להגיד לך תודה על שאתם שומרים עלינו".

לסיום ביקש יצחק להודות ללוי: "כולי בהלם לא יודע אם זה אמיתי מה שקרה, מתקשר לבדוק את החוק ואכן שולמו 1,500 שקלים. אז אני רוצה להגיד תודה ענקית לסמואל לוי".

תגיות:חסדכיבוד הורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה