חדשות בארץ

תגלית נדירה: מטיילת מצאה מטבע זהב מהתקופה הרומית

תגלית נדירה בצפון: מטיילת מצאה מטבע זהב נדיר משנת 107 לספירה, ועליו דמותו של הקיסר הרומי אוגוסטוס. חוקר ברשות העתיקות: "מדובר מטבע נדיר, שיש רק עוד אחד כמותו, ששמור במוזיאון הבריטי"

אא

לורי רימון, חברת קיבוץ כפר בלום שבצפון - כלל לא חשבה שבטיול אחד בחיק הטבע, היא עומדת לחשוף תגלית נדירה כל כך: רימון מצאה מטבע זהב נדיר ויפהפה מהתקופה הרומית, ועליו הטבעה עם דמותו של הקיסר אוגוסטוס. "הבחנתי בחפץ נוצץ בתוך העשב, וכשהרמתי אותו ראיתי שזה מטבע זהב עתיק".

לורי רימון עם המטבע הנדיר שמצאה (צילום: שמואל מגל, רשות העתיקות)לורי רימון עם המטבע הנדיר שמצאה (צילום: שמואל מגל, רשות העתיקות)

עירית צוק קובצ'י, מדריכת קבוצת המטיילים שעמה טיילה רימון, מיהרה ליצור קשר עם רשות העתיקות ולספר להם על התגלית המרגשת. תוך זמן קצר התייצב במקום נציג של רשות העתיקות, ולורי מסרה לידיו, בלית ברירה, את המטבע: "היה לי קשה להיפרד ממנו, הרי לא כל יום מוצאים דבר מדהים כזה. אבל אני מקווה שאוכל לראות אותו מוצג במוזיאון, בעתיד הקרוב", אמרה. 

"מדובר במטבע נדיר בקנה מידה עולמי", כך אמר חוקר המטבעות הבכיר ד"ר דני שיאון. "בצד אחד רואים את הסמלים של הליגיונות הרומיים לצד שמו של השליט טריאנוס, ובצד שני - מוצג דיוקנו של הקיסר אוגוסטוס, אותו טבע הקיסר טריאנוס, כחלק מהמחווה לקיסרים שקדמו לו".

המטבע שנמצא (צילום: שי הלוי, רשות העתיקות) המטבע שנמצא (צילום: שי הלוי, רשות העתיקות)

תגיות:ארכיאולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה