בריאות ותזונה

אביב הגיע - אלרגיה באה

יש אנשים שבשבילם המילה 'אביב' היא מילה נרדפת לסבל. ולא משום שהם לא אוהבים את לבלוב הפרחים סביב, אלא בגלל שדווקא אז מתחילות 'ללבלב' על עורם, פריחות מסוג אחר לגמרי

אא

מהי אלרגיה?

תגובה מופרזת של המערכת החיסונית לאי אלו גורמים חיצוניים בסביבתנו כגון חומרים כימיים שאנחנו נושמים או נוגעים בהם, או שלל פרחים ועצים שנושאים אבקות שונות. אדם שסובל מתגובה זו - בגופו ישתחרר הורמון ההיסטמין, והוא יחווה תפרחות על גופו, נזלות, כאבי סינוסיטיס, שלשולים, הקאות ועוד. אחוזי הסובלים מאלרגיות שבאות לידי ביטוי בבעיות נשימתיות הוא כ-20%, אבל לדברי הרופאים - כל אדם שנחשף לחומרים כימיים ואחרים, עשוי לפתח תגובה אלרגית אליהם במהלך החיים. 

סוגי אלרגיות

ישנם סוגים רבים של אלרגיות, עונתיות וכרוניות. העונתיות מתחלקות לשני סוגים עיקריים: קדחת השחת, ודלקת הלחמית - מכונות 'אלרגיות אביב', למרות שאם להיות מדויקים, הן מופיעות בחודשים שבין פברואר לאוקטובר. תסמיני האלרגיות (לאו דווקא העונתיות) הם: טשטוש ראייה, גירודים בחיך, 'שקיות' שחורות בעיניים, בחילות, הקאות, מיחושי בטן וקיבה, שלשולים, גירוי בעפעפיים ובסינוסים, גירודים כלליים באיזורים שונים בגוף, ליחות, צפצופי אוזניים ועוד. 

תסמיני קדחת השחת

קדחת השחת נגרמת בעיקר על ידי נשימה של אבק שמצוי בבית, או אבקת פרחים. התסמינים שלה הם נזלת כרונית, היות ומי שנפגע ביותר הם העיניים, האף והסינוסים. 

דלקת הלחמית 

דלקת זו נקראת גם 'אלרגית', אך להבדיל מקדחת השחת - דלקת זו אינה נגרמת כתוצאה ממטרד סביבתי כלשהו. מי שסובל מאלרגיה זו יחוש צריבה לאורך זמן בעיניו, שבמקרים קיצוניים תסכן את הראיה עצמה. 

איך מאבחנים?

אצל מומחה לאלרגיה - שיבצע בדיקה גופנית ויבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל. לעתים ימליץ המומחה גם על בדיקה עורית (שבה ייקח תרבית מהעור, ויטפטף חומר המכיל גורמי אלרגיה כדי לבחון מה תהיה תגובת העור אליו) או בדיקת דם שתבדוק את נוכחות נוגדן ה-E (נוגדן שמופיע בדם, בזמן התגובה האלרגית).

הטיפול

* הימנעות ככל שניתן ממגע עם הגורם האלרגני. 

* טיפול בתכשירים אנטי-היסטמניים שיקלו על האלרגיה. 

* זריקות חיסוניות, במינונים שייקבעו על ידי הרופא המטפל. 

תגיות:אלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה