כתבות מגזין

אביב גפן: "אני מקנא במי שמאמין"

האם אביב גפן, הזמר המזוהה כל כך עם החילוניות הישראלית, חווה הרהורי תשובה? לאחרונה, במסגרת צילומי תכנית טלוויזיה, ביקר גפן בבית כנסת בניר גלים, חבש כיפה והצהיר כי הוא "מחכה לרגע שתהיה לי איזושהי הארה"

אא

נראה שאין עוד אומן בישראל שמזוהה כל כך עם החילוניות כמו אביב גפן. אבל דווקא היוצר הוותיק, שפרץ לשוק המוזיקה הישראלית בתחילת שנות התשעים, לפני יותר מ-20 שנה, סיפר השבוע ב-The Voice, המשודרת בערוץ 2 (שבה הוא משמש כמנטור) כי הוא מקנא במי שמאמין באלוקים. הוא אמר זאת דווקא במקום מעניין מאוד - בית כנסת ביישוב ניר גלים, שבו מתגוררת אחת המתמודדות בתכנית.

במהלך הביקור חבש גפן כיפה, לבקשתו, ואז התוודה בפני המתמודדת: "תדעי לך שאני מקנא בך, ועכשיו בלי הומור וגם בלי ציניות, אני מקנא במי שמאמין". בהמשך הוסיף "זה מקסים בעיני. אני מחכה לרגע שתהיה לי איזו הארה. זה עוד לא קרה לי, ואני בלי ציניות, זה מבאס. כשיקרה לי הרגע הזה, יקרה גם משהו נורא עצוב אצלי, שאני אבין שאני לא אלוהים".

בקטע שלבסוף לא שודר, אמר גפן: "את רואה משהו שאני לא רואה. אני כן יהודי, יש לי אמא שלמדה בבית ספר דתי, אני קרוב לזה, אני מדבר על זה. מכיר את התנ"ך ואת התורה, מחכה לרגע שתהיה לי איזושהי הארה". בהמשך הוא התוודה וסיפר שניסה ללמוד בעבר יהדות. "ניסיתי, הלכתי, קראתי ולמדתי". המתמודדת, אופיר בן שטרית, השיבה שלפעמים "לא צריך לקרוא ולחקור הרבה. לפעמים מספיק הרגש הקטן הזה בפנים".

במהלך הדיאלוג המעניין שאל אביב את אופיר מדוע זה לא קורה לו, ומדוע הוא לא מגיע להבנה ואמונה אמיתית. "אני חושבת שמי שלא בא מהעולם הדתי, יש לו איזו נקודה בחיים שבא הוא מרגיש שיש משהו מאחורי העולם הזה. אולי הרגע הזה עוד לא קרה לך", השיבה וסיכמה "תהיה לך, יש לך משיכה לזה, וזה מה שחשוב".

בשנה האחרונה הקליט גפן יחד עם אביתר בנאי את השיר "יש שמיים מעליי", והשניים יצאו לסיבוב הופעות משותף. השיר מציג שאלות מעניינות באמונה, ובין השאר מכיל שורות כמו "להסתובב זה לא אומר להיות חופשי, יש שמים מעליי, יש בתוכי שמים, מוכן הכל, לא מפחד עד שארגיש".

תגיות:אביב גפןThe Voice

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה