חדשות בעולם

תקדים: חברה צרפתית תנצל אנרגיית חיידקים לתאורה טבעית

סטארט אפ צרפתי שובר את המוסכמות בכל הנוגע לביו-אנרגיה: בחודשים הקרובים יילקחו מיליוני חיידקים מפיצי אור שחיים באיזורים מימיים, לטובת פרויקט מיוחד מסוגו

אא

סטארט אפ צרפתי בשם GLOWEE הרים את הכפפה בכל מה שקשור לייצור אנרגיה מחיידקים והכריז כי בכוונתו לנצל חיידקים מפיצי אור שחיים בסביבת מים ( באנגלית: bioluminescent bacteria) על מנת להפיק אנרגיה להארת רחובות פריז.  מגזין המדע היוקרתי New Science מדווח כי בחודשים הבאים יוצבו פנסים מיוחדים ברחובות צרפת, ובהם משטחי ג'ל שקופים שמכילים חומרים חיוניים עבור החיידקים, כגון סוכר וחמצן. 

לטענתם של מובילי הפרויקט, ובראשם מדענים מן השורה - אין כל סיכון בשימוש בחיידקים אלו לטובת הפרויקט. לדבריהם, היתרונות האקולוגיים שבשימוש בחיידקים לצורכי ביו-תאורה, הם גדולים ויעילים היות והם מוזילים משמעותית את עלויות צריכת החשמל ומכאן שהם מפחיתים משמעותית את פליטת דו תחמוצת הפחמן הרעילה. "כל האנרגיה שמופקת מהחיידקים, מתועלת לייצור האור. תאורה כזו תהיה גם פחות אינטנסיבית, וגם תאפשר את הגבלת ההשלכות השליליות של זיהור האוויר", אמרו נציגי החברה.

את ההשראה לפרויקט המעניין קיבלו היזמים הודות לחוק שאושר בשנת 2013, על פיו אסור לחנויות ומשרדים להאיר את חזית המשרדים בשעות בוקר מוקדמות, היות וזה עוזר למניעת זיהום האור ולחיסכון בחשמל. באמצעות יצירת הפצת אור המכבד את כללי החוק הזה,  GLOWEE הצליחה לא רק לעקוף אותו כי אם להצליח מאוד בקמפיין האחרון שלה במאי 2015. מאז, יותר ויותר חנויות, משרדים וחברות בעולם,  משתמשות בשירותים שלה.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה