ספרים

סקירת ספר: ברוך שפטרני מעונשו של דייט

לספר ולצחוק – זו דרך ההתמודדות הבריאה, שאודליה ארביב בחרה כדי להתמודד עם הקושי בעולם הדייטים

אא

"ברוך שפטרני מעונשו של דייט" - אין זו אמירה של מישהו או מישהי לאחר פגישה בלתי מוצלחת, וגם לא, במקרה הטוב, של מישהו שסוף סוף התחתן ואינו צריך שוב לצאת לדייטים...

זהו שמו של ספר חדש שכתבה הסופרת הצעירה אודליה ארביב, לאחר התנסות בדייטים רבים ומגוונים מאוד. חלקם סיפורים ששמעה מניסיונם של אחרים.

כאחת שהסכימה לפגוש כמעט כל מי שהוצע לה, היא יכולה להבין ללבם של כל בחור או בחורה, הנמצאים על סף ייאוש: האם לעולם לא אמצא את זיווגי? איך שורדים בכל התהליך המייגע הזה? איך שומרים על אופטימיות? מה צריך עוד לעשות ולא עשינו?

לספר ולצחוק – זו דרך התמודדות בריאה, שאודליה ארביב בחרה כדי להתמודד עם הקושי. בנוסף היא מחזקת את אמונתה בבורא עולם, המשגיח ומנהל אותנו בדרך המובילה לעיצוב אישיותנו ולהכנה טובה להגשמת ייעודנו בעולם.

מסיפור לסיפור הקורא מגלה שאין מתכון ידוע למציאת הזיווג, וכמספר הסיפורים, כך מספר ההפתעות. סיפור המסתיים בחופה יכול להיות פשוט וצפוי מאוד, ולפעמים – וזה במקרים רבים - מפתיע במורכבותו וב"הפי אנד" הבלתי צפוי.

רוב הסיפורים אינם מסתיימים ב"יאללה חתונה", וזה כואב. הסבר מעניין לדרך הייסורים הארוכה שעוברים ה"מדויטים" מופיע בספר בסיפור חסידי, והוא, שכל נשמה צריכה להיפגש עם כל הנשמות שביקשו להכירה, לפני הכרזת הזיווג ארבעים יום לפני יצירת הוולד... מעודד, לא?

הספר "ברוך שפטרני מעונשו של דייט"הספר "ברוך שפטרני מעונשו של דייט"

הינה טעימה מאחד הסיפורים היפים:

פגישה ראשונה... הוא התנצל שעדיין לא התפלל תפילת ערבית, ונכנס להתפלל בבית הכנסת ש"במקרה" עברו לידו. היא חיכתה וחיכתה, והוא לא יצא... מסתבר שבבית הכנסת הייתה דלת אחורית! (??!... אבל הסיפור אמתי!) וכך ממשיך הסיפור:

לא יודעת את נפשה מעוגמת הנפש יצאה מבית הכנסת, התיישבה על הספסל הראשון שראתה בדרך ובהתה באוויר. הדמעות אט אט החלו זולגות מעיניה, עד שבשצף קצף התפרצו החוצה. כל מי שעבר נתן בה מבט משתאה והמשיך, היו שעצרו לשנייה והמשיכו. עד שעברה איזו אישה זקנה, הסתכלה עליה, ובטבעיות התיישבה לידה, פתחה את התיק ושלפה טישו וחבילת שוקולד.

"זה לגוף וזה לנפש", אמרה בחמימות. "יא בינתי, אף אחד לא שווה את הדמעות שלך."

הן נכנסו אחת ללב של השנייה, ומאותו ערב החל קשר בל יינתק, קשר של נשמות...

הסיפור לא נפסק כאן. היא קראה לה סבתא דינה וביקרה אצלה בנאמנות ובאהבה. סבתא דינה הייתה הגשר לזיווג האמתי שלה! עם מי היא התחתנה, אתם שואלים? ובכן, בסופו של דבר סבתא דינה נפטרה, לצערה הרב של גיבורת סיפורנו, אך במהלך ימי האבל היא הכירה את מי שהפך להיות בעלה - הנכד הביולוגי של סבתא דינה!

זהו רק אחד מהסיפורים היפים והמגוונים על דייטים עם דמויות שונות ומשונות. רובן דתיות וחלקן מסורתיות. ואתם קוראים וצוחקים, דומעים, מתרגשים, כועסים, נדהמים או דואגים. קשה להניח את הספר מהיד!

הכותרת מבטיחה סגנון הומוריסטי, מבטיחה ומקיימת! הכול כתוב בהומור שופע ובלשון דיבור ססגונית וזורמת, גם כשתיאור הפגישה מרגיז או מעליב! כי אודליה מאמינה שהכול מאת ה', ואם כן – אין על מה לכעוס או להתלונן.

בין סיפור לסיפור היא מביאה אמרות חכמות, מאלפות ואף משעשעות ( "רציתי להטביע את הצער, אבל החוצפן יודע לשחות!"...) טיפים ישירים המופנים אליךָ או אלַייך, היוצאים לדייט הבא, וגם הרהורים קצרים ושובביים, המופיעים בסוגריים במהלך הסיפור.

ברוך שפטרני מעונשו של דייט / אודליה ארביב

לרכישת הספר הקליקו כאן.

תגיות:ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה