חדשות בארץ

שלומי שבת: "אני שמח שהצלתי את התפילין מהשריפה"

שריפה פרצה אתמול (ב') בדירתו של הזמר שלומי שבת, בהרצליה. בחסדי ה' יתברך, ובאורח נסי - הצליח שבת להבחין באש כבר ברגעי התלקחותה הראשונים, ונמלט מהדירה - אך לא לפני שהציל את התפילין היקרות. "ברוך השם, הכל בסדר. שאפתי קצת עשן, אבל עכשיו אני מרגיש יותר טוב. מה שהיה הכי חשוב לי, זה להציל את התפילין"

אא

נס לאור היום: הזמר שלומי שבת הצליח להימלט מדירתו רגעים ספורים לפני שהאש המתלקחת, שנגרמה ככל הנראה משריפה של נתיך חשמל - התפשטה בכל הבית. ברגעים האחרונים לפני שנמלט על נפשו, נס נוסף התרחש, ושבת הצליח להציל איתו - דבר שיקר לליבו במיוחד. התפילין שלו. "ברוך ה', הכל בסדר עכשיו", סיפר בראיון לאתר מאקו. "שאפתי עשן, אבל אני מרגיש יותר טוב. מה שהיה לי הכי חשוב, זה להציל את התפילין, הגיטרה והציפור שלי. והצלחתי", אמר. 

צוות כיבוי אש שהוזעק למקום, הספיק אמנם לכבות את השריפה - אך לא לפני שזו עשתה בדירתו של הזמר שמות, וגרמה לנזק די גדול. נסיבות התקרית נבדקות, אך מה נוכל אנחנו לעשות - כדי למנוע את האסון הבא?

שלומי שבת (צילום מסך תוכנית רב אומן, הידברות)שלומי שבת (צילום מסך תוכנית רב אומן, הידברות)

שימו לב למפסק חשמל ישן

שריפה שנגרמת כתוצאה מנתיך חשמל בוער, אפשר למנוע. איך? ישנם סימנים ורמזים לכך, כמו למשל מפסק חשמל ישן בן עשור ויותר. גם את מפסקי החשמל בבית/בעבודה, יש צורך לתחזק בצורה נאותה - בפרט כשמדובר בממסר הפחת (המפסק הראשי) ששימוש תדיר בו, מגדיל את הסיכוי לשריפות 'חשמליות'. 

את המפסק החשמלי יש להחליף בכל כמה שנים (רצוי לא יותר מעשר), כיוון שכמו לכל דבר - גם לו יש 'תוחלת' חיים, וגם הוא מתכלה עם הזמן והשימוש. 

בדקו את המפסק הראשי

מומלץ לבצע בדיקה של כפתור הטסט בכל שלושה חודשים, כדי לוודא שממסר הפחת מקפיץ מיידית את המפסק בשעת חירום. אם מאיזו שהיא סיבה הוא לא קופץ - זו סכנת נפשות ברורה, ועליכם לפנות לחשמלאי מוסמך ללא שהיות. 

עומס חשמלי

כדי להימנע משריפות חשמליות, עליכם להימנע ככל שניתן משימוש במוצרי חשמל רבים בו זמנית, שיוצרים עומס רב על המערכת. במקרים לא מועטים, העומס הזה תורגם לאסונות, שעם קצת מחשבה וזהירות - יכלו להימנע. 

מגני ברקים במכונות כביסה

מומלץ להתקין על המכשירים החשמליים או בלוח החשמל עצמו - מכשיר מיוחד להגנה מפני ברקים. מגן זה הוא בעצם מתווך בין התקע של המכשיר לבין השקע שבקיר - ובכוחו למנוע שריפות חשמליות, במקרה של זרמי חשמל פתאומיים. 

שימו לב לסימנים המקדימים

לדברי חשמלאים מוסמכים, לרוב השריפות שנגרמו כתוצאה מרכיב חשמלי כלשהו - היו סימנים מקדימים, שעם קצת זהירות ושימת לב, יכלו למנוע את האסון. בכללם כל הרעשים המוזרים והחריגים, שנשמעים מכיוון לוחות החשמל שלנו.  הווי אומר, שהסיכוי די גבוה לכך שבין חוטי החשמל, 'נרקמת' התוכנית לשריפה הבאה, שרק מחפשת הזדמנות להתפרץ. אל תתנו לה!

תגיות:שלומי שבתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה