חדשות בארץ

מקלב: "הממשלה מוכרת את ערכי היהדות תמורת הכסף של הרפורמים"

ח"כ מקלב נשא נאום במליאת הכנסת, נגד שיתוף הפעולה של הממשלה עם הרפורמים: "הם אינם מעוניינים ביהדות, אלא בהכרה ובלגיטימציה"

אא

ח"כ אורי מקלב נשא בפני ראש הממשלה נאום תקיף אודות ההכרה ברפורמים: "קבוצה אחת אלימה, מתסיסה, פרובוקטיבית, שאנשיה פוגעים ברגשות כל העם היהודי, הם פוגעים בכבוד ספרי התורה, פוגעים ביהדות השורשית המתמשכת מדור לדור, פוגעים במקום המקודש והמאוחד ביותר לעם היהודי – ויש בממשלה מי שמחזק אותם ומכיר בהם? מה עם עושים למען העם היהודי שהם זוכים בפריבילגיה כזו?", תהה מקלב בכאב.

“הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, הוא המקום היחיד בעולם שמאחד את כל עם ישראל, מכל העדות, החוגים והמגזרים. אבל דווקא במקום הזה מתבצע הרס של האחדות", אמר.

"העם היהודי מתפלל כל יום ‘ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים’, אבל הם קרעו את התפילה הזו מהסידור. הם מחקו את התחינה של העם היהודי ‘ותוליכינו קוממיות לארצנו’. הם מחקו כל תפילה על ירושלים מה’סידור’ הרפורמי, ועל זה מגיע להם פרס?"

ח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

מקלב פנה לנתניהו בתהיה: "איך אתה משתף איתם פעולה כלל? כיצד ממשלת ישראל מוכרת את ערכיה של העם היהודי, והולכת שולל אחר הקבוצה הרפורמית הקולנית תמורת בצע כסף?"

"איזה קשר יש להם לדת? מה לאנשים המבקשים לקיים ‘תפילות’ פעם בחודש ולקדושה של הכותל המערבי”, תהה מקלב והבהיר כי “איך אפשר להציג זאת כיהדות? זו יהדות מזויפת. פתאום הם מבקשים מקווה טהרה, כאשר מעולם הם לא השתמשו בכך. בכל הריכוזים הרפורמים בארה"ב אין מקווה אחד – אז למה שפה נקבל אותם? אי אפשר למכור קידושין בחתונה עם כומר. זה לא הולך. והניסיון שלהם להונות ציבור שאינו שומר תורה ומצוות ייכשל ולא יצליח".

מקלב המשיך בנאומו: "הם נלחמים בכל דבר שריח יהדות נודף ממנו. בממסד הרבני ובכל צעד שהם יכולים להצר את צעדי הציבור החרדי ולהבאיש את ריחו. אבל יש להם כיסים עמוקים, וזה כנראה מה שמשכנע. הם אינם מעוניינים ביהדות, הם מעוניינים בהכרה ובלגיטימציה – ואת זה אסור לתת להם", סיים ח"כ מקלב את דבריו.

תגיות:רפורמיםאורי מקלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה