חדשות בארץ

רה"מ נפגש עם נשיא רומניה בירושלים

נשיא רומניה הגיע לביקור רשמי בישראל, ונפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במהלך הפגישה נועדו המנהיגים ודנו בהעמקת הקשרים בין ישראל לבין רומניה

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש היום (ב') עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס, שהגיע לביקור רשמי בישראל יחד עם שר החוץ ושר החינוך וחקר המדע של רומניה.

בתחילת הפגישה נועדו ראש הממשלה ונשיא רומניה ביחידות, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת. המנהיגים דנו בהעמקת הקשרים בין ישראל לבין רומניה בביטחון וטרור, סייבר, סחר, תיירות, אנרגיה, מים וחקלאות.

נתניהו הודה לנשיא יוהאניס על תמיכתה העקבית של רומניה בישראל. גם עם הנשיא הרומני שוחח נתניהו על שינוי דפוסי ההצבעה בפורומים בינלאומיים.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה הצהיר כי ברצונו לחתור להרחבת והעמקת היחסים בין ישראל לרומניה: "ישראלים הגיעו לרומניה והשקיעו שם מיליארדי דולרים. אנו חותרים להרחיב את היחסים הבילטרליים בינינו במגוון תחומים, והם אינסופיים – במדע וטכנולוגיה, ברפואה וניהול מים, בהגנה ובביטחון, בסייבר, בכל תחום טכנולוגי ובכל היבט של פעילותנו".

"אני מבקש לנצל את הביקור הזה כהזדמנות להעמיק את היחסים בינינו ולהתקדם לקראת התייעצויות בין-ממשלתיות במטרה להבטיח שאנו מתקדמים בנתיב ברור. מעל לכל, אני רואה בביקורך ביטוי לידידות בין שתי מדינותינו".

נשיא רומניה הצהיר כי יאבק באנטישמיות באמצעות החינוך: "עלייתה של האנטישמיות בזירה האירופית והבינלאומית מחייבת תגובה הולמת. אני רואה בחינוך כלי חיוני למאבק בתופעה הזאת, כלי שיביא להיכרות אמיתית עם המציאות ההיסטורית שהובילה לאותן זוועות".

"לצורך כך, הקמנו בבוקרשט אנדרטה המוקדשת לקורבנות השואה. הרשויות ברומניה תקיפות מאוד במאבק ובגינוי כל סוג של אנטישמיות והכחשת שואה".

תגיות:ראש הממשלהרומניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה