חדשות בארץ

מחשב במשרד ראש הממשלה הודבק בתוכנת כופר

מתרחבת תופעת המחשבים הישראליים שהודבקו בתוכנות כופר. לאחרונה דווח כי ההאקרים הצליחו לפרוץ גם למשרדו של ראש הממשלה

אא

מתרחבת תופעת המחשבים הישראליים שנדבקים בתוכנות כופר. לאחרונה דווח כי גם משרדו של ראש הממשלה נפגע.

בתקופה האחרונה, נדבקו מחשבים רבים בתוכנות כופר. ההערכות הן כי רק בחודשים האחרונים שילמו ישראלים יותר משלושה מליוני דולרים כדי לפדות את מחשביהם שהוצפנו. בין הנפגעים הישראליים בתוכנות כופר הם: בתי החולים כאברבנאל, שער מנשה, אסף הרופא ולניאדו, רשויות מקומיות כרחובות ויבנה, וגם רשות המים, ההסתדרות הרפואית, רשות החשמל, יס פלנט ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תוכנות כופר הן מתקפות סייבר, בהן תוכנה זדונית מוצאת דרכה למחשב הקורבן, לרוב באמצעות קובץ המצורף להודעת דואר אלקטרונית. ברגע שהנמען פותח את הקובץ, הוא מריץ למעשה את תוכנת הכופר, אשר פועלת ברקע בשקט, וללא ידיעתו בעודה מצפינה קבצים מהמחשב. בסיום פעולתה, תמנע מהמשתמש גישה לקבצי המחשב ובכדי להסיר את ההצפנה נדרש ממנו לשלם דמי כופר בסכומים שעשויים להגיע למיליוני דולרים. התשלום עצמו מתבצע בביטקויין- מטבע אינטרנטי אנונימי שאינו ניתן למעקב באמצעים רגילים.

חברת ESET פרסמה דו"ח המסכם את איומי הסייבר בחודש פברואר. מן הדו"ח עולה כי גל הסייבר נגד ישראל הוא חמור ביותר. המתקפה החזקה ביותר זוהתה על ידי מעבדות החברה מצדה של תוכנת כופר הנקראת Locky. התוכנה לוקחת כ"בני ערובה" את הקבצים במחשב הנגוע ודורשת תשלום במטבע הוירטואלי ביטרויין עבור שיחרורם. האיום הזה התפרץ באופן הבולט ביותר בארץ - כש 11.5% מכלל ההתקפות בעולם זוהו בישראל, לשם השוואה בארה"ב זוהו 17% מכלל ההתקפות. התוכנה משנה את סיומות הקבצים המחשב ל-Lock.

תגיות:מחשבתוכנהאקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה