חדשות בעולם

סטרטאפ חדש: כך תעשו כסף מהמכונית שלכם

Getaround, חברה לשיתוף רכבים לפי דרישה, מציעה לבעלי רכבים להשכיר את הרכב שלהם בזמן שהוא לא בשימוש

אא

רוצים לעשות כסף מהמכונית שלכם? השכירו אותה בזמן שהיא לא בשימוש. Getaround , חברה לשיתוף רכבים לפי דרישה, מציעה לבעלי רכבים להשכיר את הרכב שלהם בזמן שהוא לא בשימוש.

ג'סיקה סקורפיו, מייסדת שותפה בחברה הייחודית, סיפרה ל"פורבס ישראל" כיצד הוקמה החברה. "הכל התחיל כאשר לארי פייג', מייסד שותף בגוגל, אתגר את כיתתי בשאלה: כיצד תוכלו להשפיע באופן חיובי על מיליארד בני אדם תוך 10 שנים". ג'סיקה והצוות שלה חשבו מיד על תחום התחבורה. "יש מיליארד מכוניות בעולם, וכל מכונית עומדת חסרת שימוש במשך 22 שעות ביממה. החלטנו שבמקום להוסיף עוד ועוד רכבים לרחובותינו, נמקסם את השימוש באלו שכבר זמינות", הסבירה ג'סיקה על הרעיון העומד מאחורי הסטרטאפ הייחודי.

כךהוקמה החברה 'לשיתוף רכבים לפי דרישה'. ה-Getaround הושק ב-2014. באמצעותו יכלו שוכרים להזמין רכבים פנויים, באופן מידי, מבלי לחכות לאישור הבעלים. דבר זה ייתכן באמצעות החומרה הפנימית– Getaround Connect – חומרת רכב קניינית מחוברת. באמצעותה החומרה יכלו השוכרים לחפש אחר מכוניות סמוכות ולהזמין רכבים פנויים מבלי להמתין לאישור הבעלים, לאתר את הרכב ולפתוח אותו.

"מרגע שרכב צויד בחומרת הGetaround Connect-, הבעלים צריך רק לנהל את זמינות הרכב שלהם דרך האפליקציה, כשהוא מציין את הזמנים שבהם המכונית לא תהיה זמינה לשיתוף. כאשר הרכב שלהם יוזמן הם יקבלו מסרון מהאפליקציה שיאשר את ביצוע ההזמנה", הסבירה סקורפיו.

במהלך 2015 התפתח מודל השירות ב-10 ערים נוספות בארה"ב: וושינגטון די.סי, ארלינגטון, סילבר ספרינג, בת'סדה, אלכסנדריה, ברקלי, אוקלנד, פורטלנד, שיקגו ו-אוונסטון. נכון להיום, מעל 40 מיליון דולר גויסו לשם הפיתוח; למעלה מ-2,000 כלי רכב רשומים בשורות Getaround  ויותר מ-300 אלף איש רשומים ברחבי ארצות הברית.

על השאלה 'מהי מטרתם של מייסדיGetaround  לשנה הקרובה', משיבה ג'סיקה: "לחצות את רף 5,000 הרכבים, כשמטרתנו הרחבה יותר היא להפוך לחברת 'השכרת הרכב לפי דרישה' הגדולה ביותר בצפון אמריקה".

תגיות:רכבהשכרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה