חדשות בעולם

"סופר טיוזדיי": ניצחונות גדולים לטראמפ ולקלינטון. קרוז שרד

על פי מדגמים שנערכו במהלך הלילה, טראמפ וקלינטון רשמו הישגים וחיזקו עוד את היתרון שלהם. גם קרוז חיזק את כוחו

אא

"סופר טיוזדי" – יום שלישי הגדול: מאות אלפי אמריקנים הצביעו הלילה (שלישי) בפריימריז למפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית בארצות הברית.

על פי מדגמים שנערכו במהלך הלילה, טראמפ וקלינטון רשמו הישגים וחיזקו עוד את היתרון שלהם. טד קרוז ניצח בטקסס, מדינת הבית שלו ויעד חשוב בדרך לבית הלבן - ובכך הפך עצמו למועמד משמעותי.

מן המדגמים עולה כי בבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית ניצח טראמפ בשבע מתוך 11 מדינות. במפלגה הדמוקרטית גברה קלינטון על יריבה ברני סנדרס בשבע מדינות, בעוד סנדרס עצמו ניצח ב-4 מדינות בלבד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בבחירות למפלגה הרפובליקנית ניצח טראמפ בג'ורג'יה, אלבאמה, טנסי, ארקנסו, מסצ'וסטס, וורג'יניה וורמונט. בבחירות למפלגה הדמוקרטית ניצחה קלינטון בג'ורג'יה, ורג'יניה, אלבאמה, טנסי, ארקנסו, טקסס ומסצ'וסטס. ברני סנדרס ניצח בוורמונט, באוקלהומה וככל הנראה גם בקולרדו ומיניסוטה.

המועמד הרפובליקני, טד קרוז, שעד עתה נראה כיחיד שיכול לאיים על טראמפ, קרא לכל המועמדים האחרים להסיר מועמדותם ולתמוך בו, על מנת לנצח את המיליארדר. "אנחנו היחידים שניצחו את טראמפ בשלוש מדינות - אני קורא לכולנו להתאחד, זו הדרך היחידה", הצהיר בעצרת בחירות. במרוץ הרפובליקני נמצאים שני מתמודדים נוספים - בן קרסון וג'ון קייסיק - וההערכות הן כי יפרשו אם לא יזכו בהישג כלשהו.

קלינטון בירכה על ניצחונה, והחמיאה גם ליריבה סנדרס. "דמוקרטים הצביעו הלילה כדי להסיר את המחסומים", אמרה. "אני מברכת את סנדרס על תחרות נחושה". 

תגיות:ארה"בדונאלד טראמפהילרי קלינטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה