חדשות יהדות

מועצת הכבלים והלווין: על ערוץ 20 להכניס תכנים רפורמים

חזית ממשלתית חדשה למען הרפורמים: יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין הודיעה להנהלת ערוץ 20 כי עליהם לתת ביטוי בתכני הערוץ לתנועה הרפורמית. יו"ר המועצה הודיעה לערוץ כי תפעל לאכיפת ההוראה אם לא יתבצע שינוי בתכנים

אא

בעקבות דרישתו של מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב לשלילת רישיונו של ערוץ 20 עקב הדרת התנועה הרפורמית מתכניו, הזהירה יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי-שגב את ערוץ 20 בסנקציות שונות.

חי-שגב שיגרה היום (ב') להנהלת ערוץ 20 מכתב בו הבהירה כי על הערוץ לייצג את כל "זרמי היהדות" השונים: "בהמשך להודעה בעניין החלטת המועצה בדבר תיקון הרישיון לערוץ הייעודי למורשת ישראל ביום ה' האחרון, המועצה מבקשת להבהיר כי מהות ההחלטה הינה אישור לערוץ לשדר עד 25% תכנים שאינם תכני מורשת תוך מגבלה על כמות תכנים אלו בשעות צפיית השיא".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"בהחלטת המועצה נכתב במפורש כי המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות. לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ תהווה הפרה של הוראות הרישיון".

יו"ר המועצה תקפה את הפוסט שפרסם ערוץ 20 ברשת החברתית, בו טען כי התנועה הרפורמית היא "חיקוי זול של היהדות": "פעילות הערוץ שלא במסגרת שידוריו אינה מפוקחת על פי חוק על ידי המועצה, עם זאת המועצה רואה את התכנים המפורסמים על ידי הערוץ במדיה הדיגיטלית ובראיונות של פרנסי הערוץ בתקשורת כתכנים אשר יש להפיץ באחריות הראויה, בכבוד הדדי, ברגישות, ותוך כיבוד הוראות הרישיון לשידורים בין היתר, מאחר והתכנים המופיעים בצורות אלו מזוהים באופן ישיר עם שידורי הערוץ".

(הפוסט שפורסם ברשת החברתית)(הפוסט שפורסם ברשת החברתית)

לסיום הדגישה כי תפעל לאכיפת ההוראה על פיה הערוץ ייתן ביטוי לתנועה הרפורמית בתכניו, תוך שהיא משתמשת באופן ציני בדברי חז"ל: "המועצה שבה ומזכירה כי היא תאכוף את הוראות הרישיון ללא כחל ושרק, כולל ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור".

"התעלמות מהוראה זו תוביל לפעולות אכיפה מצד המועצה המוסמכת לאכוף את החלטותיה על פי חוק. אבקש לחתום פנייתי זו בציטוט מדברי חכמים אשר לאורך הדורות הדגישו 'דרך ארץ קדמה לתורה'".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "פעלנו ונמשיך לפעול בהתאם לכלליה והנחיותיה של מועצת הכבלים והלווין".

תגיות:משרד התקשורתרפורמיםהרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה