חדשות בארץ

הותר לפרסום: נעצרו מחבלים שביצעו שורת פיגועי ירי בחברון

במבצע מיוחד של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נעצרו שני אחים תושבי חברון, אשר ביצעו שורת פיגועי ירי לעבר אזרחים וחיילים באזור חברון בחודשים האחרונים

אא

הותר לפרסום: במבצע מיוחד של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נעצרו שני אחים תושבי חברון, אשר ביצעו שורת פיגועי ירי לעבר אזרחים וחיילים באזור חברון בחודשים האחרונים, פיגועים בהם נפצעו ארבעה ישראלים.

במהלך חקירתם בשב"כ הוסגר רובה צלפים מאולתר באמצעותו בוצעו הפיגועים, וכן רובה נוסף מסוג "קרלו" שבאמצעותו תכנן אחד האחים לבצע פיגועים נוספים. את רובה הצלפים המאולתר החביאו שני האחים במסגד "אל מג'האדין" בחברון, ומשם לקחו אותו לשם ביצוע הפיגועים.

האחים העצורים הם: נצר פיצל מחמד בדוי (23), פעיל חמאס, ואכרם פיצל מחמד בדוי (33), תושבי שכונת אבו סנינה בחברון. מחקירתם בשב"כ עלה כי האחים ביצעו שורה של פיגועים כנקמה על מותה של מחבלת מבוגרת מחברון אשר ביצעה פיגוע דריסה ב-6 בנובמבר האחרון (למניינם) סמוך לגשר חלחול. עוד עלה בחקירה כי השניים ייצרו משתיק קול מאולתר מפילטר שמן, וזאת לאחר שלמדו לעשות כן באמצעות סרטון באינטרנט.

(צילום: תקשורת שב"כ)(צילום: תקשורת שב"כ)

מהחקירה עולה כי ב-6 בנובמבר האחרון (למניינם) נפגשו האחים בבניין בבעלותו של אביהם, שם עלו לקומה השלישית ונכנסו לדירה אשר בה התבצעו שיפוצים. אכרם הניח את הרובה על אדן חלון בדירה אשר פונה למערת המכפלה, וביצע ירי.

אכרם העריך כי פגע בקבוצת המתיישבים אשר התפללו סמוך למערה, אולם רק מאוחר יותר עם שמיעת הדיווח אודות הפצועים בחדשות הבינו השניים כי פגעו בשני מתפללים. הפצועים נפגעו באורח בינוני-קשה וקל. לאחר ביצוע הפיגוע המשיכו השניים לחגיגות חתונתה של בת דודתם.

ב-25 בנובמבר האחרון (למניינם) הגיע נצר בשעות הבוקר לאותה דירה, לאחר שיום קודם לכן לקח את רובה הצלפים המאולתר מהמסגד והודיע לאחיו אכרם כי בכוונתו לבצע פיגוע ירי בגפו.

נצר המתין למעבר של חיילים או "מטרה אחרת", ומשזיהה חייל סמוך למערת המכפלה ביצע ירי לעברו. נצר לא הצליח לפגוע בחייל, ופגע ברכב חונה אשר היה ללא נוסעים. לאחר הירי השיב נצר את הרובה למסגד.

בהמשך החליטו השניים לבצע פיגוע ירי לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים" בחברון, והחלו לתצפת על האזור ולבחון היכן ישנן מצלמות. השניים איתרו אזור "פתוח" בין מחצבות האבן באזור התעשייה בדרום חברון, ממנו יוכלו לבצע ירי ישירות לעבר המחסום. בהמשך ביצעו האחים מספר פיגועי ירי לעבר המחסום. ברוב הפיגועים החיילים במחסום לא הבחינו בירי, ולא שמעו אותו.

ב-3 בינואר האחרון (למניינם) בשעות הצהריים, הבחין נצר בקבוצת חיילים ברחבה הסמוכה למערת המכפלה, וביקש מאחיו אכרם להגיע לאותה דירה ממנה ביצעו את הירי בפעמים הקודמות בדחיפות. אכרם הגיע עם הרובה, וביצע ירי לעבר קבוצת החיילים. כתוצאה מהירי נפגעה צוערת בקורס קצינים של צה"ל באורח בינוני-קשה.

באותו היום, הציע אכרם לנצר לבצע פיגוע ירי נוסף לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים", והשניים נסעו ברכבו של אכרם, התמקמו במחצבת אבן באזור ואכרם ביצע ירי לעבר החיילים במחסום. השניים שמעו את צעקות החיילים לאחר הירי, ונמלטו מהמקום. כתוצאה מהירי נפגע חייל צה"ל באורח קל.

ב-9 בינואר האחרון (למניינם) הצליחו כוחות הביטחון לעצור את נצר, והוא הועבר לחקירה. שבוע לאחר מכן, ב-16 בינואר (למניינם) ביצע אכרם פיגוע ירי בגפו ממבנה בשכונת אבו סנינה בחברון, פיגוע שלמרבה המזל לא ספג נפגעים. בעקבות הפיגוע הצליחו כוחות הביטחון לעצור אף את אכרם.

בחקירתו מסר אכרם כי ביצע את הפיגוע במטרה להסיט את החשדות מאחיו נצר, אשר נעצר שבוע קודם לכן. לאחר הפיגוע החביא אכרם את רובה הצלפים המאולתר בתוך מנוף במחצבה בבעלות משפחתו באזור התעשייה בדרום חברון.

תגיות:מחבליםשב"כהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה