חדשות בעולם

איראן תשלם 9 מיליון דולר לפצועים מפיגוע בירושלים

קביעת בית משפט בארה"ב: איראן תפצה במיליוני דולרים אזרחים שנפצעו בפיגוע חמאס ב-1997

אא

ביום שישי האחרון, התקבלה בבית משפט מחוזי בסן דייגו שבקליפורניה, החלטה תקדימית כנגד איראן.

בית המשפט קבע שהפיגוע שאירע ב-1997 בירושלים, ברחוב בן יהודה על ידי חמאס, בוצע בתמיכת איראן, ועל כן יש לפצות את משפחות הקרבנות שהיו בעלי אזרחות כפולה (ישראלית ואמריקנית), על ידי הפשרת נכסים איראניים מוקפאים שמוחזקים בחברת Cubic Defense.

לפני 19 שנה, ב-4 בספטמבר 1997, ביצע חמאס פיגוע התאבדות משולש, שבו נרצחו יעל בטווין (14), סיון זרקה (14), סמדר אלחנן פלד (14), רמי קוסשוילי (20) ואלי מרקוביץ' (42). העותרות בתביעה הן משפחות רובין, הירש, מילר, מנדלסון ומשפחה חמישית שביקשה ששמה לא יתפרסם – שבניהן נפצעו בפיגוע.

5 בספטמבר 1997: "ידיעות אחרונות" למחרת הפיגוע (צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")5 בספטמבר 1997: "ידיעות אחרונות" למחרת הפיגוע (צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")

מאחורי התביעה כנגד הממשלה האיראנית ומשרד ההגנה האיראני עמדו עורכי הדין דייוויד שטרכמן וניצנה דרשן-לייטנר, מנהלת ארגון "שורת הדין".

אחד התובעים, סטיוארט הירש, שנפצע קשה מאד בפיגוע, אמר לאחר הפסיקה: "זה ניצחון גדול של הצדק עבור המשפחות. אני לא אחזור להיות אותו אדם כפי שהייתי לפני הפיגוע, אבל הכסף שנקבל יאפשר לי לשפר את איכות החיים שלי ולקבל את כל הטיפולים הרפואיים, שלהם אני נזקק עד עצם היום הזה".

 אחרי ההחלטה, אמרה עו"ד דרשן לייטנר: "זהו פסק דין היסטורי נגד איראן. בעוד ממשלות רבות ברחבי העולם, כולל ממשל אובמה, מתחרות זו עם זו מי נותן יותר כסף למשטר הפושע בטהרן, משפחות הקורבנות עדיין נלחמות על מנת לגרום למדינת הטרור הזו לפשוט רגל. הרפובליקה האיסלמית צריכה להבין שפסקי הדין הללו לא יבוטלו, וכי נפגעי הטרור ימשיכו לרדוף אותם בערכאות משפטיות בכל רחבי העולם. המשפחות דורשות צדק מול אלה שהרסו את חייהן. הן לא סולחות וגם לא שוכחות".

תגיות:איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה