ונשמרתם

קמפיין הסברה חדש: הסכנה הגדולה שבתוך הבית

קמפיין הסברה חדש, המופץ ברשתות החברתיות, מבקש להגביר את המודעות לסכנת כוויות ילדים ממיחמי השבת

אא

קמפיין הסברה חדש, המופץ ברשתות החברתיות, מבקש להגביר את המודעות לסכנת כוויות ילדים ממיחמי השבת.

יוזמת הסרטון היא נורית מייקלסון, אחות במרפאת הכוויות של בית החולים "שיבא" בתל השומר. את הסרטון צילם וערך בהתנדבות יעקב גרינשטיין, סטודנט מבית הספר הדתי לקולנוע "תורת החיים". ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, נטל אף הוא חסות על העניין, והוא מקדם את הקמפיין.

על פי דיווחי משרד הבריאות, בשנת 2014 הגיעו למרכזים לרפואה דחופה 1,685 ילדים בגילאי 17-0 כשהם סובלים מכוויות. כ-60% מהכוויות הן כתוצאה ממגע עם מים רותחים, 70% מהמקרים היו בקרב בני 4-0 שנים, בסופי שבוע יש עלייה במספר הנפגעים, בהשוואה לימות החול, כ-84% מהכוויות מתרחשות בבית וכמעט מחצית – במטבח. מנתונים אלו נראה כי חלק גדול מהפגיעות ניתנות למניעה, במידה ומקפידים על אמצעי זהירות.

ארגון "בטרם" פרסם מספר הוראות בטיחות להורים: אין לשתות שתייה חמה כשהתינוק או פעוט על הידיים; בזמן הבישול מפנים את ידיות הסירים והמחבתות לכיוון הקיר; לא משאירים סירים חמים, שתייה חמה או כל אוכל חם אחר בקצה השיש; מרחיקים קומקומים, מחמים ופלטות חימום מקצה השיש; ארון הממתקים ממוקם רחוק מהמיחם, ולא מעליו; מסירים מפות נוי מהשולחן; וחשוב לשים לב שגם בית הסבא והסבתא מותאם ובטוח לילדים.

אורלי סיבלינגר, מנכ"לית "בטרם" הסבירה כי בשונה מחציית כביש או רחצה בים, השימוש במים החמים הוא יומי ונמצא בתוך הבית, כך שהורים מאבדים את תחושת הסכנה הטמונה בהם. "כולנו שותים שתייה חמה, מתקלחים, ועל כן ההורה איננו חושב שכוס שתייה חמה עלולה להיות משהו מסוכן. אנחנו רואים התנהגות מסוכנת כמו הורים שאוחזים ביד אחת כוס קפה וביד השנייה תינוק או פעוט, הורים המניחים שתייה רותחת על שולחן נמוך כשהילדים מתרוצצים מסביב, או הורים המאחסנים ממתקים בארון הנמצא מעל המיחם".

תגיות:כוויותמיחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה